کاوشگر رباتیک فضایی قدرت تصمیم گیری دارد

    کد خبر :458623

انگلیس کاوشگر رباتیکی را آزمایش کرده که مجهز به هوش مصنوعی است و قابلیت تصمیم گیری دارد. این ربات می تواند مکان اکتشاف خود را تعیین کند یا در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

انگلیس آزمایش کاوشگر رباتیک خودکار خود را تکمیل کرده است. این ربات می تواند پس از فرود در سیاره مکان اکتشاف خود را تعیین کند.

کاوشگر مذکور با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص می دهد به کجا برود و از چه مسیری به نقطه مورد نظر خود برسد. همچنین می تواند روزانه یک کیلومتر را در سیاره سرخ رنگ طی کند.

محققان دانشگاه کالج لندن و بخش هوافضای شرکت ایرباس نرم افزار مخصوص این کاوشگر را ساخته اند. این نرم افزار برای مدیریت منابع خود تصمیم گیری می کند. به عنوان مثال می تواند با خاموش کردن برخی قابلیت ها، در مصرف انرژی صرفه جویی کند. نرم افزار مذکور به کاوشگر امکان می دهد درباره هرنکته جالبی که رصد می کند، تحقیقاتی انجام دهد.

ساخت چنین رباتی در مقایسه با ربات های مریخی که از زمین کنترل می شوند، پیشرفت خارق العاده ای به حساب می آید.

به گزارش مهر ،ربات های فعلی کند هستند و حدود ۸ دقیقه طول می کشد تا دستورات ارسالی از زمین به آنها برسد. چنین روندی باعث می شود مسافت طی شده توسط ربات کاهش یابد. حال آنکه ربات های فعلی فقط چند متر در روز حرکت می کنند.

این ربات چهار چرخ، Sherpa نام دارد.

Sherpaدر منطقه ای در مراکش آزمایش شده که زمینی صخره ای و سرخ دارد و بسیار شبیه مریخ است. ربات مذکور طی یک ماه بیش از ۱.۴ کیلومتر را بدون دخالت انسان طی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید