کاهش ریسک بیماری قلبی با مصرف کمتر نمک

    کد خبر :956966
نمک

به نوشته ساینس دیلی، بر اساس مطالعه جدید کالج آمریکایی قلب و عروق، افزودن نمک اضافی به غذاها به دفعات کمتر با کاهش خطر بیماری قلبی، نارسایی قلبی و بیماری ایسکمیک قلبی مرتبط است. حتی در میان افرادی که از رژیم غذایی به سبک DASH پیروی می‌کنند، مداخلات رفتاری برای کاهش مصرف نمک می‌تواند سلامت قلب را بیشتر بهبود بخشد.

شواهد قابل توجهی وجود دارد که مصرف زیاد سدیم را با فشار خون بالا، عامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی عروقی، مرتبط می‌کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که دفعات افزودن نمک به غذا می‌تواند برای پیش بینی میزان مصرف سدیم فردی در طول زمان مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر «لو چی»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «به طور کلی، ما دریافتیم افرادی که نمک اضافی به غذاهای خود نمی پاشند، اغلب در معرض خطر کمتر ابتلاء به بیماری‌های قلبی هستند.»

وی در ادامه افزود: «ما همچنین دریافتیم وقتی بیماران پیروی کننده از رژیم غذایی DASH به دفعات کمتر نمک به غذایشان اضافه می‌کنند، با کمترین خطر بیماری قلبی روبرو هستند.»

در مطالعه حاضر، نویسندگان بررسی کردند که آیا تعداد دفعات افزودن نمک به غذاها با خطر ابتلاء به بیماری قلبی در ۱۷۶۵۷۰ شرکت‌کننده مرتبط است یا خیر. این مطالعه همچنین ارتباط بین دفعات افزودن نمک به غذاها و رژیم غذایی DASH را به دلیل ارتباط آن با خطر بیماری قلبی بررسی کرد.

این مطالعه از یک پرسشنامه در ابتدا برای جمع آوری داده‌ها در مورد دفعات افزودن نمک به غذاها، بدون نمک مورد استفاده در پخت و پز استفاده کرد. همچنین از شرکت کنندگان پرسیده شد که آیا در ۵ سال گذشته تغییرات عمده‌ای در رژیم غذایی خود ایجاد کرده اند.

رژیم غذایی به سبک DASH برای جلوگیری از فشار خون بالا با محدود کردن مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده و تمرکز بر مصرف سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، لبنیات کم چرب، آجیل و حبوبات ایجاد شد. در حالی که رژیم DASH مزایایی در رابطه با کاهش خطر بیماری قلبی عروقی به همراه داشته است، یک کارآزمایی بالینی اخیر نشان داد که ترکیب رژیم غذایی DASH با کاهش سدیم برای نشانگرهای زیستی خاص قلبی از جمله آسیب قلبی، فشار و التهاب مفیدتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید