کاهش دوباره پیش‌بینی تقاضا برای نفت اوپک

    کد خبر :607140

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود، برآوردش از تقاضا برای نفت این گروه در سال ۲۰۱۹ را پایین آورد اما دورنمای سال ۲۰۲۰ را تغییر نداد.

این گروه صادرکننده نفت در گزارش بازار نفت سپتامبر خود اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت خام اوپک در سال ۲۰۱۹ به ۳۰.۶۱ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که ۸۰ هزار بشکه در روز کمتر از پیش‌بینی قبلی است.

اوپک اعلام کرد اکنون انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت به میزان ۱.۰۲ میلیون بشکه در روز رشد کند که ۸۰ هزار بشکه در روز کمتر از پیش‌بینی ماه گذشته این گروه است. اوپک در دلایل این تجدیدنظر به کندی اقتصادی در آمریکا و منطقه یورو، رشد کمتر از حد انتظار در هند، افزایش صدور بدهی دولتی در آرژانتین و تداوم اختلافات تجاری آمریکا و چین اشاره کرد.

اما اوپک برآوردش از تقاضا برای نفت خود در سال ۲۰۲۰ را تغییر چندانی نداد و با وجود پیش‌بینی رشد کمتر تولید شیل آمریکا، ۲۹.۴۰ میلیون بشکه در روز اعلام کرد. با این حال اوپک پیش‌بینی خود از تقاضا برای نفت خود در سه ماهه دوم سال میلادی آینده را به میزان ۳۹۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۲۹ میلیون بشکه در روز برآورد کرد.

طبق پیش‌بینی اوپک، تقاضای جهان برای نفت خام در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱.۰۸ میلیون بشکه در روز رشد می‌کند که ۶۰ هزار بشکه در روز کمتر از برآورد قبلی این گروه است.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک به ریاست عربستان سعودی و روسیه روز پنجشنبه در ابوظبی با هدف بررسی شرایط بازار و ارزیابی نرخ پایبندی به سهمیه‌های کاهش تولید دیدار خواهند کرد. نشست رسمی اوپک و غیراوپک روزهای پنجم و ششم دسامبر در وین برگزار می‌شود.

کندی رشد نفت شیل آمریکا

طبق اطلاعات منابع ثانویه، اوپک در اوت ۲۹.۷۴ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۱۳۶ هزار بشکه در روز در مقایسه با ژوییه افزایش داشت. تولید نفت خام در عربستان سعودی، نیجریه، عراق و امارات متحده عربی افزایش و در ونزوئلا، ایران، لیبی، کویت و الجزایر کاهش داشت.

به گزارش ایسنا ،بر اساس گزارش پلاتس، اوپک، روسیه و ۹ تولیدکننده دیگر غیراوپک در ژوییه توافق کردند پیمان محدودیت عرضه ۱.۲ میلیون بشکه در روز را تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تمدید کنند.

اوپک در برآوردش از رشد عرضه نفت خارج از این گروه تجدیدنظر کرد و اکنون انتظار دارد عرضه نفت غیراوپک در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۳۶ هزار بشکه در روز رشد کند و به ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز برسد که منعکس‌کننده بازبینی عرضه نفت آمریکا است که اکنون پیش‌بینی می‌شود ۱.۵۴ میلیون بشکه در روز رشد کند. اوپک همچنین برآورد خود از رشد عرضه غیراوپک در سال ۲۰۱۹ را به میزان ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۱.۹۹ میلیون بشکه در روز برآورد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید