کاهش اهدای خون در فصل سرما

    کد خبر :418274

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، گفت: هر ساله با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در کشور، میزان مراجعات مردم جهت اهدای خون کاهش می یابد.

بشیر حاجی بیگی، اظهار داشت: سازمان انتقال خون ایران مسئول تامین خون و فرآورده های آن در بیش از ۸۵۰ بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است و در تهران و کلانشهرها و مراکز استان ها، نیاز به خون بیشتر احساس می شود.

وی تصریح کرد: شهر تهران با داشتن حدود ۱۷۰ بیمارستان و مرکز درمانی، بیشترین نیاز به خون و فرآورده های آن را در کشور دارد البته در شهرهایی که بیماران خاص به ویژه بیماران مبتلا به تالاسمی در آنها زندگی می کنند مانند شهرهای استان های گیلان، مازندران و تهران، به اهدای خون نیاز است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: مراکز اهدای خون در تهران علاوه بر فعالیت در طول هفته، روز پنج شنبه تا ساعت ۲۰ فعال هستند. همچنین روز جمعه مرکز جامع اهدای خون تهرانپارس و ستاری تا ساعت ۱۵ و مرکز وصال شیرازی تا ساعت ۲۰ آماده دریافت خون های اهدایی هستند.

به گزارش مهر، حاجی بیگی یادآور شد: نیاز به خون و فرآورده های آن به صورت روزانه و این نیاز همیشگی است. ۹۰ درصد از مردم ایران دارای گروه های خونی مثبت و ۱۰ درصد دارای گروه های خونی منفی هستند اما در حال حاضر به همه گروه های خونی نیاز است البته در استان گیلان به گروه خونی A مثبت و Oمنفی نیاز زیادی وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید