افزایش 56 درصدی اهدای خون تهرانی ها در ماه مبارک رمضان

    کد خبر :907999

محمدرضا مهدی‌زاده با اشاره به مراجعه 39 هزار و 973 نفری مردم پایتخت در ایام ماه مبارک رمضان به مراکز اهدای خون، اظهار کرد: از بین این مراجعه‌کنندگان، 31 هزار و 839 نفر موفق شدند که با اهدای خون به نجات جان بیماران کمک کنند و این آمار، نشان‌دهنده رشد 56 درصدی اهدای خون در استان تهران نسبت به ماه رمضان در سال گذشته است.

وی ادامه داد: از جمع اهداکنندگان خون استان تهران در ماه رمضان، 15 هزار و 111 نفر جزء اهداکنندگان مستمر هستند که در طول سال، حداقل دوبار این کار انسان دوستانه را انجام داده‌اند و همچنین 10 هزار و 879 نفر نیز از دسته اهداکنندگان با سابقه بودند که در سال‌های گذشته هم موفق به انجام این کار شده بودند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: 5 هزار و 849 نفر برای اولین بار در ماه مبارک رمضان به جمع اهداکنندگان خون پیوستند که امیدواریم این نسل جدید و جوان به صورت مستمر، این کار حیاتی و نجات بخش برای بیماران را برنامه زندگی و مسئولیت های اجتماعی خود قرار دهند.

وی ضمن اشاره به رشد 46 درصدی اهدای خون بانوان تهرانی در ماه رمضان سال 1401 نسبت به ماه رمضان سال قبل، خاطرنشان کرد: نیاز بیماران به اهدای خون، یک نیاز روزانه و همیشگی است که امیدواریم همچنان شاهد مشارکت مطلوب پایتخت‌نشینان نوعدوست و وفادار برای انجام این کار خداپسندانه و انسان‌دوستانه باشیم.

تسنیم/

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید