کاهش اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن به ۵میلیون تومان

    کد خبر :1045018
کاهش اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن

مدیرعامل صندوق ملی مسکن از کاهش اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن به ۵ میلیون تومان در دو سال ابتدایی بازپرداخت این وام خبر داد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی در خصوص پیگیری‌ها درباره کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن،‌ اظهار کرد: جمع‌بندی در رابطه با نرخ سود تسهیلات طرح مذکور بر عهده شورای پول و اعتبار است.

وی ادامه داد: قرار بر این شده که اقساط وام نهضت ملی مسکن پلکانی شود؛‌ در این صورت وام‌گیرنده در ماه‌ها و سال‌های ابتدای دوره بازپرداخت تحت فشار -اقساط بالا- قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: بر این اساس در دو سال ابتدایی بازپرداخت، اقساط حداکثر ماهانه 5 میلیون تومان است تا در توان متقاضیان نهضت ملی مسکن باشد.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن اضافه کرد:‌ پس از دو سال نیز، اقساط به‌صورت پلکانی دریافت خواهد شد.

اسماعیلی با بیان این‌که فعلاًً سود تسهیلات نهضت ملی مسکن 18 درصد است، گفت: در رابطه با کاهش نرخ سود این تسهیلات، هنوز مصوبه‌ای از سوی شورای پول و اعتبار نداشته‌ایم. منابع مورد نیاز مابه التفاوت سود تسهیلات نیز به‌صورت الگوی قبلی که یک سوم از سوی بانک مرکزی، یک سوم صندوق توسعه ملی و یک سوم نیز از محل منابع صندوق ملی مسکن است، تامین خواهد شد.

به گزارش تسنیم؛ وی بیان کرد: قرار نیست نرخ سود 18 درصد کاهش یابد، بحث این است که یک گروهی که در زمان حاضر سود تسهیلات آنها 18 درصد است مشمول تسهیلات مسکن روستایی با نرخ 5 درصد شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید