کانادا و آمریکا هنوز درباره«نفتا» به توافق نرسیده‌اند

    کد خبر :381278

منابع آگاه از کانادا اعلام کردند: کانادا و آمریکا روز گذشته توانستند برخی اختلافات خود را حل کنند اما هنوز هیچ تضمینی برای وصول توافق وجود ندارد.

منابع آگاه از دولت کانادا اعلام کردند واشنگتن و اوتاوا توانسته‌اند روز گذشته برخی اختلافات خود را حل کنند و به دنبال به‌روزرسانی توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا هستند.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند: از دست رفتن این توافق که از سال ۱۹۹۴ به جریان افتاد و شامل ۱.۲ هزار میلیارد دلار تجارت سالانه بین آمریکا، کانادا و مکزیک می‌شود بسیار زیانبار خواهد بود.

ترامپ تهدید کرده است در صورتی که تا پایان امروز کانادا متن توافق به‌روزرسانی شده نفتا را که بین آمریکا و مکزیک انجام شده است امضا نکند علیه واردات خودرو از کانادا تعرفه اعمال خواهد کرد. در پی این تهدید وزیر امور خارجه کانادا سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را به تعویق انداخته و روز گذشته به اوتاوا برگشت.

منابع رسمی دولت کانادا اعلام کردند کریستیا فریلند، این وزیر کانادایی که طی ماه‌های گذشته روزهای زیادی در واشنگتن به سر برده است، برنامه‌ای برای بازگشت سریع به آمریکا را ندارد.

به گزارش فارس ،منابع آگاه دولت کانادا گفتند در شرایط کنونی دو طرف در حال مذاکره از طریق تماس تلفنی هستند.

این منابع گفتند که علی‌رغم اینکه این مذاکرات مثبت و اثرگذار پیش می‌رود اما هیچ تضمینی برای رسیدن به نتیجه در این مذاکرات وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید