کارگروه مشترک اقتصاد فضایی تشکیل می شود

    کد خبر :378581

کارگروه مشترک اقتصاد فضایی با هدف توانمندسازی صنعت فضایی کشور توسط سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران تشکیل می شود.

سازمان فضایی ایران از تشکیل کارگروه مشترک اقتصاد فضایی با همکاری پژوهشگاه فضایی ایران و بانک عامل وزارت ارتباطات خبر داد.

مرتضی براری، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران در جلسه مشترکی که به این منظور برگزار شد، با اشاره به اینکه در بخش فضایی کشور در مرحله گذر قرار داریم، بر لزوم تشکیل کمیته مشترک برای توانمندسازی صنعت و اقتصاد فضایی تاکید کرد و افزود: هدف از تشکیل این کارگروه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در حوزه فضا است و قطعاً تشکیل «کارگروه توانمندسازی صنعت و اقتصاد فضایی» می تواند کمک بسیار زیادی به توسعه این بخش کند.

وی افزود: در حال حاضر سهم فناوری اطلاعات در اقتصاد دنیا بالای ۴۰۰۰ میلیارد دلار و در اقتصاد داخل کشور بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: انقلاب صنعتی نسل چهارم و انقلاب دیجیتال با ICT با بازار ۱۱ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ در حوزه اینترنت اشیاء همراه است که پست بانک ایران به عنوان بانک عامل و تخصصی وزارت ارتباطات باید در این اقتصاد سهم قابل توجهی داشته باشد و بطور مستمر این نقش را پررنگ کند.

براری افزود: نقدینگی زیادی در کشور وجود دارد ولی سرمایه گذاری استارتاپ های موفق ایرانی با سرمایه های خارجی است که این یک خلاء است و جذب سرمایه گذار داخلی در این حوزه می تواند توسط این بانک صورت پذیرد.

به گزارش مهر، معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم پایداری اقتصاد روستایی برای ایجاد اشتغال، تصریح کرد: اطلاعات مکانی که از طریق داده های ماهواره ای صورت می پذیرد، امروز در دنیا ۲۹۰ میلیارد دلار اقتصاد مستقیم و ۲۲۰۰ میلیارد دلار اقتصاد غیر مستقیم دارد و ۳۴۵ میلیارد دلار اقتصاد بخش فضایی است که سهم ما در آن بسیار کم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید