کارگران بیکارتر می شوند؛ مدیر عامل بانک رفاه شغل دارتر +اسناد

    کد خبر :705152

دی ماه سال قبل و در بحبوحه اتفاقات تلخ و خبرساز کشورمان بود که «اسماعیل لله گانی» با تایید محمد شریعتمداری و حکم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به عنوان مدیر عامل جدید بانک رفاه کارگران منصوب شد.

این انتصاب با واکنش سئوال برانگیز برخی از رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد تا جاییکه بسیاری از آنها به دلیل سابقه پرحاشیه لله گانی؛ این انتصاب را غیرقانونی دانسته و آن را دهن کجی به افکار عمومی عنوان کردند.

به هر حال هرچه بود گذشت و ارایه برخی از مستندات توسط لله گانی به رسانه ها، باعث کاهش حساسیت افکار عمومی و رسانه ها شد و بلاخره وی سکان بانک بزرگ رفاه کارگران را در اختیار گرفت.

در این شرایط، هنوز چند ماهی از فعالیت اسماعیل لله گانی نمی گذرد که از گوشه کنار خبر می رسد وی علاوه بر حواشی قبلی، عضویت در هیات مدیره چند شرکت را نیز در کارنامه خود دارد.

آنطورکه برخی از رسانه ها گزارش کرده اند؛ در حال حاضر اسماعیل لله گانی به طور همزمان در سه شرکت «توسعه سازان نگین پاسارگاد غرب» ، «داده پردازی ایران» و «هما ژن پارس فارمد» به عنوان عضو و رئیس هیئت مدیره فعالیت دارد.

 

 

از سه شرکت فوق دو شرکت سهامی خاص و دیگری عمومی و بخش اعظمی از مالکیت آن مربوط به بانک رفاه کارگران و صندوق بازنشستگی کشوری است و مشخص نیست وزیر محترم که داعیه حذف چند شغله ها از ساختار وزارتخانه و شرکت های زیر مجموعه را داشت؛ چرا یک شخص چند شغله را به عنوان مدیرعامل بانک رفاه تایید کرده است؟

اواخر اردیبهشت پارسال بود که محمد شریعتمداری از بسته شدن پرونده دوشغله ها در مجموعه وزارت تعاون خبر داد و بعد از آن نیز اقدامات مختلفی برای حذف این افراد از ساختار وزارت رفاه انجام شد ولیکن مشخص نیست چرا نام آقای للگانی با وجود داشتن پست هیات مدیره دو شرکت خصوصی و یک شرکت دولتی، در لیست سیاه آقای وزیر قرار نگرفته است؟

با توجه به اطلاعات سایت روزنامه رسمی، به نظر می رسد اسماعیل للگانی کماکان در این سه شرکت حضور داشته و علی رغم انتصاب در مدیرعاملی بانک، هنوز از آنها خارج نشده است .

بر فرض استعفا و یا خروج وی از این سه شرکت؛ هنوز اطلاعات رسمی آن در بانک اطلاعات سایت روزنامه رسمی ثبت نشده است و این موضوع دغدغه مهمی است که شخص آقای مدیرعامل برای روشنگری و تنویر افکار عمومی، بایستی درباره آنها شفاف سازی نماید.

 

مشخص نیست وزیر و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به چه انگیزه ای مدیری را که بخش اعظم انرژی روزانه اش صرف اداره امور سه شرکت مختلف می شود را به عنوان مدیر عامل جدید بانک رفاه انتخاب کرده اند؟
جناب لله گانی حتی اگر انگیزه و توان لازم را برای اداره بانک بزرگی چون رفاه را داشته باشند باز هم مشغله ایشان در پست های دیگر، اجازه تمرکز لازم برای فعالیت در شغل حساس مدیرعاملی خانواده بزرگ و آسیب پذیر بانک رفاه کارگران را به ایشان نخواهد داد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید