کارشکنی طالبان علیه ایران

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۶:۴۲
    کد خبر :1040169
شیطنت+جدید+طالبان+علیه+ایران+رو+شد

 احمد معروف‌خانی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی خبری به اخبار نادرست برگشت دادن تانکرهای حاوی بنزین صادراتی ایران از افغانستان واکنش نشان داد و گفت: این اخبار، ناشی از شیطنت‌ها و فضاسازی‌های نادرست علیه ایران است.

به گفته وی به‌هیچ وجه مرز افغانستان، ملاک سنجش استاندارد فرآورده‌های نفتی نیست و هیچ مکانیزم استانداری در مرزهای افغانستان حاکم نیست.

معروف‌خانی تصریح کرد: طالبان مکانیزم‌هایی را در مرز افغانستان تعبیه کرده‌اند که با هیچ معیار و استاندارد مشخصی، همخوانی ندارد و براساس تعابیر و تعاریف خودشان، برخی محموله‌ها را برگشت می‌زنند، این‌درحالی است که اگر کسی حاضر به پرداخت هزینه اضافه در مرز شود و با آنها تعامل کند، اجازه عبور داده خواهد شد.

وی گفت: یکی از شواهد یهانه‌تراشی و بر اساس معیارهای استاندارد نبودن ادعاهای صورت گرفته برای بازگشت برخی محموله‌ها، این است که بعضا شاهد این بوده‌ایم که مقادیری از فرآورده‌های نفتی که در داخل کشور در بخش سمی تقسیم‌بندی می شوند و به برخی واحدهای پتروشیمی ارسال می‌شوند را به عنوان بنزین در افغانستان خریداری کرده و به‌مصرف می‌رسانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید