ژاپن در شوک تیراندازی مرگبار فرو رفت

    کد خبر :996921
ژاپن در شوک تیراندازی مرگبار فرو رفت

پسر یکی از مقام‌های محلی ژاپن پس از اینکه در یکی از شهرهای این کشور اقدام به تیراندازی و استفاده از چاقو کرد، اکنون در بازداشت پلیس است و این رویداد در کشوری با قوانین سختگیرانه حمل و مالکیت اسلحه و نرخ پایین قتل، مردم را در شوک عمیقی فرو برده است.

“ماسانوری آئوکی”، کشاورز ۳۱ ساله، به ظن قتل یک افسر پلیس ۶۱ ساله در شهر ناکانو واقع در استان ناگانو با شلیک به قفسه سینه او با تفنگ شکاری دستگیر شده است.

در جریان این تیراندازی و استفاده از چاقو دو تن دیگر شامل یک زن ۴۰ ساله و یک افسر پلیس دیگر کشته شدند. امروز (جمعه) نیز جسد یک زن ۷۰ ساله در بیرون از منزلی که این مرد جوان در آن سنگر گرفته بود، کشف شد.

رئیس پلیس منطقه می‌گوید، حدود ۱۰۰ بازرس در حال بررسی این رویداد وحشتناک هستند که چهار کشته برجای گذاشته و سراسر ژاپن را بهت فروبرده است.

وی همچنین گفت، این رویداد باعث خشم زیادی در ژاپن شده که خشونت با سلاح گرم به شدت نادر و بی‌سابقه است و به دلیل محدودیت‌های جدی و قوانین سختگیرانه مربوط به سلاح، پایین‌ترین میزان جرایم مرتبط با سلاح را دارد.

مالکیت سلاح در ژاپن محدود است چون قوانین سختگیرانه در این کشور مالکیت آن را تقریبا غیرممکن می‌کند.

البته شبکه خبری ان.اچ.کی ژاپن امروز گزارش کرد که این مرد جوان از سال ۲۰۱۵ مجوز مالکیت سلاح را برای چهار اسلحه شکاری داشته است.

به گفته دولت، شکارچیان و تیراندازان هدف ممکن است تحت شرایط کاملا محدود صاحب تفنگ ساچمه‌ای و تفنگ بادی شوند و برای داشتن صلاحیت حمله آن باید یکسری شرایط را داشته باشند و خریداران بالقوه باید در یک کلاس تمام وقت شرکت کنند، یک آزمون کتبی و یک آزمون تیراندازی را با دقت حداقل ۹۵٪ پشت سر بگذارند. آنها همچنین باید تحت ارزیابی سلامت روان و آزمایش مواد مخدر و همچنین بررسی دقیق پیشینه از جمله بررسی سوابق جنایی، بدهی شخصی، مشارکت در جنایات سازمان یافته و روابط با خانواده و دوستان خود قرار گیرند.

مالک سلاح پس از به دست آوردن یک اسلحه، باید آن را در اداره پلیس ثبت کند و جزئیات مربوط به محل نگهداری اسلحه و مهمات خود را در محفظه‌های جداگانه و قفل شده ارائه دهد. اسلحه باید سالی یک بار توسط پلیس بازرسی شود و صاحبان اسلحه باید مجددا در کلاس شرکت کنند و هر سه سال یک بار امتحان بدهند تا مجوز خود را تمدید کنند.

به گزارش ایسنا، با این حال، سال گذشته میلادی هم ژاپن با وقوع یک تیراندازی مرگبار که باعث کشته شدن شینزو آبه، نخست وزیر فقید این کشور شد، در شوک فرو رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید