چین راکتور هسته‌ای برای فضاپیماها را با موفقیت تست کرد

    کد خبر :937434
راکتور هسته‌ای

اسپیس نیوز به نقل از منابع چینی گزارش داد که چین یک راکتور هسته ای طراحی شده برای فضاپیماها را با موفقیت آزمایش کرده است. این راکتور توسط آکادمی علوم چین طراحی شده و 1 مگاوات انرژی تولید می کند.

بازتاب-‌ از چنین سیستمی می توان هم برای تامین انرژی سیستم های قدرت فضاپیما و هم برای تامین انرژی موتور آن استفاده کرد. راکتور در 25 آگوست ارزیابی عملکرد جامعی را توسط وزارت علوم و فناوری چین انجام داد. جالب است که از آن لحظه، همه گزارش‌ها یا اشاره‌ها به آن در وب حذف شده است و این در حالی بوده که هیچ جزئیات فنی گزارش نشد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد توسعه یک راکتور هسته ای فضایی در سال 2019 به عنوان یکی از اجزای کلیدی برنامه تحقیق و توسعه فضایی ملی آغاز شد. لازم به ذکر است که چین در تمایل خود به استفاده از تأسیسات هسته ای برای مأموریت های فضایی پیشرفته تنها نیست، روسکوسموس نیز با یدک کش هسته ای زئوس خود، همین مسیر را دنبال می کند. پنل های خورشیدی برای اکتشافات اعماق فضا مناسب نیستند، زیرا در فاصله قابل توجهی از خورشید تولید انرژی کافی را فراهم نمی کنند، برای چنین ماموریت هایی باید از انرژی هسته‌ای بهره گرفت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید