شرکت virgin galactic اولین سفر توریستی به لبه فضا را انجام داد

    کد خبر :1014478

پس از سال‌ها تأخیر، Virgin Galactic اولین مسافران توریستی خود از جمله المپیاد سابق بریتانیا، جان گودوین، و کیشا شاهاف و آناستاتیا مایرز، مادر و دختری از آنتیگوا و باربودا را به لبه فضا برد.

بازتاب-پرواز Galactic 02 دومین پرواز تجاری Virgin Galactic و اولین پرواز برای عموم افرادی است که برای انجام وظایف خاص در VSS Unity نیستند. این هواپیمای فضایی متصل به سفینه مادر VSS Eve از بندر فضایی آمریکا در نیومکزیکو در ساعت 8:30 صبح MDT بلند شد. علاوه بر مسافران، فرمانده مأموریت سی جی استارکو، خلبان کلی لاتیمر و مربی فضانورد بت موزس در این سفینه بودند.

در ارتفاع 44300 فوت (13500 متر)، یونیتی از سفینه مادر رها شد و موتور موشک هیبریدی خود را پرتاب کرد و آن را به سرعت 3 ماخ در هشت و نیم ثانیه و حداکثر ارتفاع 55 مایل (88.5 کیلومتر) رساند.

 

شرکت virgin galactic

 

گودوین یک قایقران بازنشسته اسلالوم المپیک است و یکی از اولین افرادی بوده که در سال 2005 پرواز Virgin Galactic را رزرو کرد. شاهاف و مایرز بلیت‌های خود را در یک قرعه کشی Virgin Galactic با قیمت 10 دلار بدست آوردند، بنابراین هزینه زیادی برای این سفر نداشتند.

ویرجین گالاکتیک اعلام کرد که این پرواز تعدادی رکورد را به ثبت رساند، اگرچه این موارد مستلزم مقدار مشخصی از شکافتن مو و پذیرش این ادعا بود که Galactic 02 از نظر فنی به فضا رسیده است یا مسافران می‌توانند شرایط فضانوردی را داشته باشند. همانطور که گفته شد، این شرکت ادعا می‌کند که اولین فضانورد زن از دریای کارائیب، اولین زوج مادر و دختری که به فضا رفته‌اند، بیشترین تعداد زن در یک ماموریت فضایی، جوان‌ترین فردی که به فضا رفته، اولین المپیکی که به فضا رفته در این رکورد وجود دارد.

انتظار داریم ویرجین گالاکتیک بزودی پرواز بعدی خود را انجام داده تا بتواند افراد بیشتری را برای سفر توریستی به لبه فضا برساند. البته برای پرواز باید هزینه بالایی داشت مگر اینکه در قرعه کشی شرکت کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید