چگونگی محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری اعلام شد

    کد خبر :550721

صندوق بازنشستگی کشوری چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان کشوری بر اساس ابلاغ سازمان برنامه و بودجه در دو بخش و برای یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۱۱۱ رکورد ثبت شده را اعلام کرد.

با ابلاغ جداول همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و موظفان صندوق بازنشستگی کشوری از سوی سازمان برنامه و بودجه در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال و صدور احکام بازنشستگان تحت پوشش از شامگاه همان روز، سوالاتی برای برخی از مشترکان این صندوق پیش آمده است که بر این اساس چگونگی محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری اعلام می شود.

اساس افزایش حقوق سنواتی ۱۸ درصد است که از ۴۴۰ هزار تومان کمتر نباشد

در این گروه، ۱۸۳ هزار و ۵۶۵ نفر معادل ۱۲.۸۷ درصد جمعیت بازنشستگان کشوری هستند که حقوق بازنشستگی سال ۱۳۹۷ آنها بیش از افزایش‌های ناشی از امتیاز جداول ۱۰۹ و ۱۱۰ است و ۱۸ درصد به آنها تعلق می‌گیرد و میانگین حقوق سال ۱۳۹۸ آنها ۳۹ میلیون ۲۸۱ هزار و ۶۴۷ ریال افزایش یافته است، بنابراین، حقوق بازنشستگان در این گروه ۴۴۰ هزار تومان به بالا افزایش یافته است.

برای تعدادی از حقوق بگیران نیز که به لحاظ سنوات کمتر از ۳۰ سال (معمولا کمتر از ۱۵ سال) به علت فوت یا ازکارافتادگی مشمول دریافت حقوق شده‌اند با توجه به شرایط تعریف شده در مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری و قلت سنوات حقوق آنها، بر اساس سنوات برقرار شده که در محاسبه، این افزایش مشمول ۱۸ درصد و حداقل حقوق ۱۵ میلیون ۸۷۵ هزار ریال شده است.

افزایش همسان‌سازی بین ۲۴ تا ۴۰ درصد متغیر است

در ادامه این گزارش آمده است در این گروه، میانگین حقوق بازنشستگان کشوری مشمول که یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۴۵۴ نفر معادل ۸۳.۱۹ درصد جمعیت بازنشستگان کشوری هستند، به ۲۶ میلیون ۹۲۹ هزار و ۹۶۴ ریال افزایش یافته و این افزایش به طور میانگین ۶میلیون و۶۶۳ هزار و ۱۴۸ ریال است.

صندوق بازنشستگی کشوری در این گزارش تاکید کرده است بازنشستگان این صندوق برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی https://www.cspf.ir مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید