چگونه می‌توان حساب بانکی زیر 18 سال ایجاد کرد؟

    کد خبر :1045532

طبیعی است که پدر و مادرها نگران آینده مالی فرزندشان باشند. آن‌ها همواره نگران این موضوع هستند که آیا فرزندم می‌تواند در آینده از پس مخارج خود برآید و زندگی راحتی داشته باشد یا خیر؟ برای رهایی از این افکار باید باید از سنین کم آن‌ها را آماده کنند و مدیریت پول، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و اصول مالی را به آن‌ها آموزش بدهند. ایجاد حساب بانکی زیر 18 سال به دو روش انجام می‌شود. اولین راه مراجعه حضوری به بانک و درخواست ایجاد حساب بانکی است که در حال حاضر به علت مشغله‌های مختلف افراد و زمان‌بر‌بودنش کم‌رنگ‌تر شده است، در روش دوم که بسیار پرطرفدار است، افتتاح حساب‌ به صورت دیجیتالی است. در این روش دیگر برای ایجاد حساب بانکی زیر 18 سال نیازی به مراجعه حضوری و طی‌کردن مراحل پیچیده بانکی نیست و خیلی راحت می‌شود در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر نقطه از ایران خیلی سریع حساب بانکی ایجاد کرد.

در ادامه قصد داریم تا شما را با مراحل ایجاد حساب بانکی زیر 18 سال آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

 ایجاد حساب بانکی برای فرزندان زیر 12 سال

در این‌صورت تنها والدین می‌توانند برای کودک حساب بانکی ایجاد کنند. دقت کنید که در این مورد واریز و برداشت از حساب تنها توسط خود والدین انجام می‌شود و کودک پس از رسیدن به سن 15سال قادر خواهد بود که از آن حساب پول برداشت کند.

 ایجاد حساب بانکی برای فرزندتان بین 12 تا 18 سال

در این‌جا باز هم ایجاد حساب بانکی زیر 18 سال (هر نوع حسابی به‌جز حساب جاری و دسته‌چک) باید توسط والدین صورت بگیرد و تنها تفاوتی که در این‌جا با زیر 12 سال وجود دارد، حق برداشت از حساب است که توسط خود کودک انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که ایجاد حساب بانکی زیر 18 سال مادر برای فرزند غیر صغیر مجاز نیست (دختر بالای 9 سال و پسر بالای 15 سال)، بنابراین مادر می‌تواند برای فرزند صغیر خود هر نوع حسابی را ایجاد کند.

مدارک مورد نیاز برای ایجاد حساب بانکی زیر ۱۸ سال به صورت حضوری در بانک

♦ اصل، کپی شناسنامه و کارت ملی صاحب حساب. (در صورت ایجاد حساب برای نوزاد، گواهی تولد نیز مورد نیاز است).

♦ اصل، کپی شناسنامه و کارت ملی ولی یا قیم قانونی

♦ پرکردن فرم‌های مربوط به ایجاد حساب بانکی زیر ۱۸ سال، توسط ولی یا قیم (داشتن آدرس دقیق و کدپستی الزامی است)

♦ دو قطعه عكس

♦ حداقل مبلغ مشخص شده از سمت بانک برای ایجاد حساب بانکی زیر ۱۸ سال

تنها در عرض چند دقیقه برای فرزندتان حساب دیجیتال پاسارگاد زیر ۱۸ سال ایجاد کنید!

در عصر نئوبانک‌ها و موبایل بانک‌ها کارها به شدت راحت شده است. والدین بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک و طی‌کردن مراحل زمان‌بر و پیچیده بانکی خیلی راحت در خانه، محل‌کار، سفر و مهمانی تنها در عرض چند دقیقه با گوشی تلفن همراه خود می‌توانند فرزندشان را صاحب حساب بانکی زیر ۱۸ سال کنند. زیپاد اپلیکیشن حساب دیجیتال بانک پاسارگاد و یکی از محصولات شهر هوشمند کیدزی (واحد کودک و خانواده بانک پاسارگاد)، است که با هدف بالابردن سطح سواد مالی و آموزش مفاهیم مدیریت پول، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری روی کار آمده است و کار والدین را برای ایجاد حساب دیجیتال کودک و نوجوان راحت می‌کند.

مزیت‌های ایجاد حساب بانکی زیر 18 سال در زیپاد

کاملا آنلاین و رایگان

اولین مزیت ایجاد حساب بانکی زیر 18 سال در زیپاد، انجام تمامی کارها از لحظه ایجاد حساب تا درخواست صدور زی‌کارت به صورت کاملا آنلاین و رایگان‌ است!

 ارائه کارت بانکی

والدین می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برای فرزندانشان حساب دیجیتال ایجاد کنند و درخواست صدور کارت بانکی مخصوص کودک و نوجوان به‌نام زی‌کارت را بدهند. زی‌کارت برای کودکان بالای هفت سال و زیر هفت سال عملکرد متفاوتی دارد. برای کودکان زیر هفت سال به دلیل حفظ امنیت کودک انتقال وجه به زی‌کارت تنها توسط خود والدین انجام می‌شود و کودک با زی‌کارتش تنها می‌تواند خرید حضوری و آنلاین داشته باشد، اما زی‌کارت کودکان بالای هفت سال دارای شماره شبا است و کارکردی مشابه کارت بانکی بزرگسالان دارد.

امکان نظارت و کنترل والدین

اطلاع والدین از کلیه تراکنش‌های کودک از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های زی‌کارت است. والدین با استفاده از زیپاد و با ایجاد حساب بانکی زیر 18 سال می‌توانند پول‌ توجیبی فرزندان خود را به‌صورت دیجیتالی به کارت او واریز کنند.

ترغیب به پس‌انداز از طریق قلک‌های دیجیتال

والدین می‌توانند از طریق قلک‌های دیجیتال اپلیکیشن زیپاد، با همکاری فرزندشان یک هدف را تعیین و مبلغی را در دوره‌های مشخص به قلک واریز کنند. هنگام رسیدن پول موجود در قلک به مبلغ تعیین‌شده، والدین به اصطلاح قلک را می‌شکنند و پول را به حساب بانکی زیر 18 سال کودک واریز می‌کنند.

نحوه ایجاد سریع و رایگان حساب دیجیتال زیر 18 سال در زیپاد

برای ایجاد حساب دیجیتال زیر 18 سال باید والدین خود با سیم‌کارتی که به‌ نامشان است، اقدام کنند. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن زیپاد، والدین با واردکردن اطلاعات خواسته‌شده می‌توانند برای کودکشان حساب دیجیتال زیر 18 سال ایجاد کنند. با طی‌کردن تنها چند مرحله بسیار کوتاه، حساب دیجیتال کودک و نوجوان شما ایجاد می‌شود. ایجاد حساب دیجیتال زیر 18 سال به‌صورت دیجیتالی و  از طریق اپلیکیشن زیپاد، کاری بسیار آسان و سریع محسوب می‌شود و کمتر کسی در دنیای شلوغ و پرسرعت امروزی پیدا می‌شود که همچنان بر انجام سنتی کارهای بانکی پایبند باشد، پس اگر شما جز این دسته نیستید، پیشنهاد می‌کنیم همین الان زیپاد را از وب‌سایت اصلی خودش و یا از طریق اپلیکیشن‌های مایکت و بازار دانلود و برای ایجاد حساب دیجیتال زیر 18 سال فرزندتان اقدام کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید