چگونه لکه نوشابه را از روی فرش پاک کنیم؟

    کد خبر :1044954

ما همیشه با انواع لکه‌ها سروکار داریم، به همین دلیل بهترین راه آن است که راه حل‌هایی را برای پاک کردن انواع لکه‌ها یاد بگیریم تا در صورت لزوم بتوانیم به سادگی آن‌ها را از بین ببریم. یکی از انواع لکه‌هایی که، امروز قصد داریم‌ در ارتباط با  راهکارهای پاک کردن آن از روی فرش، توضیحاتی را برای شما بیان کنیم، لکه نوشابه است، چراکه نوشابه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها به حساب می‌آید و به همین خاطر، همراه با وعده‌های غذایی مختلف مصرف می‌شود.

پس این احتمال وجود دارد که باعث ایجاد لکه روی فرش شما شود. ما در ادامه مقاله قصد داریم راهکارهای مختلف برای پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش را برایتان بیان کنیم، با ما همراه باشید. اگر قصد دارید برای شستشوی فرش خود یا فرایند لکه زدایی آن، از مراکز قالیشویی کمک بگیرید، حواستانان باشد که حتماً مرکزی معتبر را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید. برای مثال اگر در صادقیه ساکن هستید، برای انتخاب مرکز معتبر قالیشویی صادقیه می‌توانید از اطرافیان خود جستجو کرده و یا با جستجو در اینترنت، لیستی از مراکز معتبر در اختیار داشته و به دلخواه یکی را انتخاب کنید.

روش‌های مختلف پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش

برای پاک کردن لکه نوشابه، راهکارهای مختلفی وجود دارد که ما در ادامه قصد داریم، چند مورد از آن‌ها را برایتان بیان کنیم تا در صورت مواجه شدن با این نوع لکه، بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به پاک کردن آن کنید. اگر در هفت تیر ساکن هستید و قصد دارید از معتبرترین مرکز قالیشویی هفت ‌تیر استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که سری به فضای وب زده و با خواندن قسمت نظرات کاربران، از نحوه خدمات رسانی و کیفیت کار مراکز قالیشویی مختلف، در منطقه هفت تیر آگاهی یابید. با انجام این کار می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید تا از کدام مرکز برای شست و شوی فرش خود کمک بگیرید.

پاک کردن لکه نوشابه با استفاده از نمک خوراکی

یکی از راهکارها برای پاک کردن لکه نوشابه استفاده از نمک خوراکی است. شما باید طبق این روش به عنوان مرحله اول، باقی‌مانده مایع ریخته شده را به سرعت جمع آوری کنید تا به عمق بافت فرش نفوذ نکند. این کار کمک می‌کند تا روند پاک کردن لکه سریع‌تر انجام شود. سپس باید بر روی محل لکه مقداری نمک بپاشید و چند دقیقه منتظر بمانید تا تاثیر خود را بگذارد. سپس  یک اسفنج تمیز تهیه کنید و آن را با مقداری آب مرطوب کرده و سپس به آرامی بر روی محل لکه بکشید. درنهایت با استفاده از پارچه تمیز و آب گرم محل لکه را پاک و خشک کنید. یکی از مزایای استفاده از نمک برای پاک کردن لکه نوشابه، آن است که نمک ماده طبیعی بوده و به بافت فرش و الیاف آن آسیبی وارد نمی‌کند. همچنین این روش زمانی کاربرد دارد که لکه نوشابه تازه باشد.

استفاده از حوله کاغذی برای پاک کردن لکه نوشابه

یکی از راهکارها، استفاده از حوله کاغذی برای پاک کردن لکه نوشابه است. البته باید حواستان را جمع کنید که هرگز از حوله‌های معمولی برای پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش استفاده نکنید، چراکه با انجام این کار فقط باعث نفوذ بیشتر نوشابه، به عمق الیاف فرش می‌شوید و در این صورت شاید نتوانید، جای لکه را به خوبی از بین ببرید و همچنان مقداری از لکه روی فرش باقی بماند. طبق این روش شما باید ابتدا حوله کاغذی را روی محل لکه قرار دهید تا باقی‌مانده نوشابه جذب آن شود. بعد از انجام این مرحله، حوله کاغذی را از روی آن برداشته و با استفاده از آب گرم محل لکه را شست و شو دهید. درنهایت از یک پارچه تمیز استفاده کنید تا محل لکه را به خوبی خشک کنید.

پاک کردن لکه نوشابه با مایع ظرفشویی

این روش زمانی کاربرد دارد که لکه نوشابه قدیمی شده و مدت زمانی از ایجاد آن گذشته باشد. در این صورت شما می‌توانید با کمک گرفتن از این روش لکه نوشابه را از روی فرش خود پاک کنید. شما طبق این روش باید یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با مقداری آب مخلوط کنید و سپس داخل قوطی که دارای افشانه است بریزید. سپس محلول ساخته شده را بر روی محل لکه اسپری کنید و چند دقیقه‌ای را منتظر بمانید تا تاثیر خود را بگذارد‌ سپس از یک اسفنج کمک بگیرید تا فرایند لکه زدایی را آغاز کنید. باید شما اسفنج را به صورت رفت و برگشتی روی محل لکه بکشید، این کار را تا زمانی که لکه از بین برود تکرار کنید. درنهایت باید محل لکه را خشک کنید. همچنین نباید اجازه دهید تا مایع ظرفشویی بر روی فرش باقی بماند، زیرا به الیاف فرش آسیب وارد می‌کند.

استفاده از ماسک برای پاک کردن لکه نوشابه

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای پاک کردن لکه نوشابه، استفاده از ماست است‌. طبق این روش شما باید ابتدا مانند سایر روش‌هایی که بیان کردیم، از نفوذ نوشابه به عمق فرش جلوگیری کنید. سپس باید مقداری ماست بر روی محل لک شده بریزید و چند دقیقه منتظر بمانید. در واقع ماست به دلیل اینکه دارای اسید است، می‌تواند محل لکه را به خوبی تمیز کند و اثری از آن باقی نگذارد. بعد از آنکه چند دقیقه صبر کردید، از یک قاشق برای جمع کردن ماست از روی محل لکه استفاده کنید. سپس برای اینکه محل لکه را شست و شو دهید، می‌توانید از مقداری مایع ظرفشویی کمک بگیرید.

جمع بندی

ایجاد انواع لکه‌ها بر روی فرش و یا مبلمان شما می‌تواند از زیبایی آن‌ها بکاهد، به همین دلیل شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به پاک کردن آن‌ها کنید. ما در این مقاله تلاش کردیم راهکارهایی را در ارتباط با پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش برایتان بیان کنیم. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برای شما مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید