چگونه زبان های مختلف دنیا را یاد بگیریم

    کد خبر :763353

با توجه به اینکه هرکدام از ما برای یادگیری یک زبان جدید هدف مشخصی داریم. مجموعه بیاموز با درنظر گرفتن و بررسی تعداد درخواست‌های ارسال شده از طرف کاربران جهت اضافه شدن زبان جدید، در آخرین نسخه‌ منتشر شده از اپلیکیشن، دو زبان پرگویش جهان را به برنامه اضافه کرده است. در ادامه به معرفی این دو زبان می‌پردازیم.

معرفی زبان عربی

زبان عربی، زبان قرآن و بسیاری از متون اولیه‌ی مسلمانان است و نزد بسیاری از مسلمانان مقدس شمرده می‌شود. در دوران طلایی اسلام، عربی به عنوان زبان اول جهان اسلام از اهمیت بالایی برخوردار بود و آثار علمی، ادبی و مذهبی فراوانی به این زبان نوشته می‌شد.
از پرگویش‌ترین زبان‌های جهان، بزرگ‌ترین عضو از شاخه زبان‌های سامی (آفریقایی–آسیایی) و هم‌خانواده زبان‌های عبری و آرامی و یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد زبان عربی یا همان زبان تازی نام دارد.
جهان عرب (محدوده جغرافیایی گویشوران زبان عربی) بیش از 25 کشور را در بر می‌گیرد که از خاورمیانه آغاز شده و تا آفریقای شمالی و مرزهای جنوبی شرق آسیا ادامه می‌یابد.
دنیای عرب شمار فراوانی از لهجه‌های خاص را دارد. تفاوت گویش‌ها به حدی است که جهت ارتباط برقرار کردن با یکدیگر، تدریس در مدارس و تألیف کتاب‌ها و جراید از یک گویش استاندارد به نام عربی فصیح استفاده می‌کنند. محتوای آموزشی زبانِ بیاموز نیز بر اساس همین قواعد و قوانین مدرن تهیه و ارائه شده است.
دانش زبان عربی نه تنها در بین مسلمانان جهان از اهمیت خاصی برخوردار است. بلکه از لحاظ چرخه اقتصادی و بازرگانی در منطقه خاورمیانه و همچنین سراسر دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد.
با توجه به این اهمیت دیکشنری عربی بیاموز به تازگی فعال و برای کاربران قابل استفاده شده است.

معرفی زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی یا کاستیلی (شاخه اصلی اسپانیایی) زبانی از خانواده زبان‌های رومی و یکی از پرگویش‌وَرترین زبان‌های جهان است. اخیرا یادگیری زبان اسپانیایی در ایران توسعه و رواج زیادی پیدا کرده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل اهمیت فراگیری این زبان شیرین، به گستردگی و تعداد زیاد متکلمان آن برمی‌گردد. از نظر سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا، زبان اسپانیایی بعد از زبان چینی ماندارین و انگلیسی، پرتکلم‌ترین زبان دنیا است.
از لحاظ جغرافیایی، اسپانیایی زبان رسمی 21 کشور دنیاست. این زبان علاوه بر کشورهای لاتین که زبان اسپانیایی زبان اول، مادری و پرکاربردترین زبان بین مردمان آن کشور است، از فیلیپین در قاره آسیا تا گینه نو استوایی در قاره آفریقا و کشورهای منطقه آمریکا مرکزی و جنوبی (به استثناء برزیل) را در بر می‌گیرد. به گفته ویکی‌پدیا می‌توان گفت زبان اسپانیایی زبان دوم ایالات متحده آمریکا است. با این حساب، اسپانیایی یکی از پراکنده‌ترین زبان‌های دنیا به شمار می‌آید.
با توجه به این اهمیت دیکشنری اسپانیایی بیاموز به تازگی فعال و برای کاربران قابل استفاده شده است.
دیکشنری بیاموز
بعد از اشتیاق به یادگیری و تمایل به مطالعه، دیکشنری مهمترین و در عین حال ساده‌ترین ابزار یادگیری برای افزایش و بهبود مهارت‌های زبان است. یک دیکشنری خوب لغت‌های جديد، نحوه تلفظ صحيح واژه‌ها، ریشه، تاریخچه لغات و چگونگی به کار بردن آن‌ها را به زبان‌آموز می‌آموزد.

اما با وجود این مزایا چرا بسیاری از زبان‌آموزها باز هم از دیکشنری استفاده نمی‌کنند؟

شاید یکی از دلایل اصلی عدم استفاده بسیاری از زبان‌آموزان از دیکشنری، سنگینی این کتاب‌ها و حمل‌و‌نقل دشوار آن‌ها است. خوشبختانه در عصر دیجیتال امروز سرویس‌های آنلاین بی‌شماری هستند که هرکدام علاوه بر راحتی و سرعت استفاده، امکاناتی مثل شنیدن تلفظ لغات در لهجه‌های مختلف، کاربرد یک لغت در جمله، ترسیم نمودار کلمات مرتبط و مثال‌های واقعی از کلمات و… را نشان می‌دهند، که کمک بزرگی به دانش زبانی زبان‌آموز می‌کند.
دیکشنری شش زبانه بیاموز اجازه نمی‌دهد که چنین محدودیت‌هایی شما را از استفاده از دیکشنری محروم کند. شما می‌توانید از نسخه‌ اندروید و دیکشنری آنلاین وبسایت استفاده کنید و از یادگیری لذت ببرید.
روش کار با این دیکشنری مانند تمامی دیکشنری‌های استاندارد موجود است، به‌طوری که ابتدا کلمه‌ای که به دنبال آن هستید را در کادر جستجو تایپ کنید، پیش از تکمیل حروف لیستی از کلمات پیشنهادی به شما نشان داده می‌شود، می‌توانید بدون تکمیل لغت هرکدام از کلمات را از لیست پیش رو انتخاب کنید تا معنی کلمه، تعریف آن و چیزهای دیگری که در بالا به آن اشاره شد را به شما ارائه دهد.
با استفاده از نرم افزار بیاموز قادر به یادگیری کلمات و عبارات رایج اسپانیایی، عربی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ترکی استانبولی همراه با ترجمه صحیح از اولیه‌ترین سطوح تا مراحل پیشرفته خواهید بود. همچنین امکان دسترسی به هزاران لغت از طریق دیکشنری رایگان، بدون هیچ‌گونه محدودیتی را خواهید داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید