چه فناوری های تازه ای در «سی ای اس» ۲۰۱۹ از راه می رسند

    کد خبر :460509

همزمان با آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی شمارش معکوس برای برگزاری نمایشگاه سی ای اس نیز آغاز شده و بسیاری از شرکت های فناوری آماده هستند تا از تازه ترین دستاوردهای خود رونمایی کنند.

پیش بینی می شود در این نمایشگاه روبات های تازه، هدست های پیشرفته واقعیت مجازی، انواع دستگاه های هوشمند، تلویزیون های بزرگ و باریک، انواع لوازم مبتنی بر هوش مصنوعی، خودروهای خودران و غیره به نمایش گذاشته شوند.

در ادامه برخی از این محصولات را مرور می کنیم.

دستیارهای صوتی در خانه های هوشمند

سال گذشته دستیارهای صوتی و بلندگوهای هوشمند در نمایشگاه سی ای اس مورد توجه بودند و امسال هم پیش بینی می شود طیف تازه ای از این محصولات عرضه شوند. اگر تا به حال الکسای آمازون یکه تاز این عرصه بود، حال نوبت به گوگل اسیستنت و گوگل هوم رسیده که تک تک منازل را تسخیر کنند. بر همین مبنا محصولات و فناوری های پیشرفته ای برای کنترل شرایط کودکان، زنگ های در، حمام ها و دیگر بخش های منازل تولید خواهند شد.

محصولات رفاهی، بهداشتی و آرایشی هوشمند

تا به حال این نوع محصولات رفاهی هوشمند بیشتر محدود به ساعت های هوشمند یا مچ بندهای ورزشی و برنامه ریزی تمرینات ورزشی بوده اند. اما یکی دو سالی است که دامنه نفوذ فناوری افزایش یافته و به عنوان مثال در سال ۲۰۱۸ شرکتی دستگاهی عرضه کرده بود که قادر بود با بررسی موی افراد شامپوی مناسب برای آن را با ترکیب مواد مختلف تولید کند. پیش بینی می شود در سی ای اس ۲۰۱۹ شاهد عرضه طیف گسترده تری از این نوع محصولات به خصوص برای حفظ لطافت پوست باشیم. سال گذشته شرکت L’Oreal دستگاه کوچکی برای ردگیری و کنترل لحظه به لحظه میزان تابش اشعه ماوراء بنفش عرضه کرده بود و باید منتظر ماند و دید امسال چه نوع وسایلی از این دست در راه است.

تلویزیون های دقیق تر از دقیق

تلویزیون های پیشرفته همیشه یک پای ثابت نمایشگاه سی ای اس بوده اند و این وضعیت در سال ۲۰۱۹ هم بدون تغییر ادامه خواهد یافت. پیش بینی می شود ال جی، سامسونگ، سونی، تی سی اس، های سنس و غیره تلویزیون هایی بزرگ، فوق دقیق با دقت ۸K و حتی بیشتر را در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۱۹ عرضه کنند. این تلویزیون های گران قیمت هر ثانیه تا ۱۲۰ فریم را پخش می کنند و لذا برای مشاهده دقیق صحنه های آهسته یا اجرای بازی های ویدئویی جدید گزینه ای جذاب هستند. ممکن است در سی ای اس ۲۰۱۹ تلویزیون هایی با دقت ۱۰K هم عرضه شود.

فناوری ارتباطی نسل پنجم

شرکت های مخابراتی و اپراتورها به سرعت در حال تلاش برای استقرار زیرساخت های نسل پنجم تلفن همراه هستند. آزمایش هایی در این زمینه توسط شرکت سامسونگ، وان پلاس و شیوآمی انجام شده و گوشی های نسل پنجم هم در فوریه در کنگره جهانی موبایل عرضه خواهند شد. در سی ای اس ۲۰۱۹ هم از روترها و برخی محصولات سخت افزاری مرتبط با این فناوری در حوزه شهرهای هوشمند، اینترنت اشیا، خودروهای خودران و غیره رونمایی می شود.

متفرقه های جذاب

همیشه در نمایشگاه های سی ای اس فناوری هایی کوچک و حاشیه ای ولی جذاب هم در معرض دید علاقمندان قرار گرفته اند. چیزهایی مانند هدفون های مبتنی بر پرت یو اس بی – سی، محصولات مرتبط با خودروهای خودران، ربات های باهوش مناسب برای استفاده کودکان و بزرگسالان، شارژرهای بی سیم، رایانه های فوق باریک، گوشی های خم شدنی، هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و غیره از جمله محصولاتی هستند که ممکن است در سی ای اس ۲۰۱۹ عرضه شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید