چند راهکار ساده برای پیشگیری از خشکی پوست در هوای سرد

    کد خبر :1036302
خشکی پوست در هوای سرد

دکتر خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو و زیبایی درباره میزان خشکی یا چربی پوست می‌گوید: خشکی یا چربی پوست در وهله نخست یک مشکل ژنتیکی است؛ یعنی بعضی افراد به طور طبیعی پوست خشک، بعضی دیگر چرب و اغلب افراد نیز پوستی مختلط دارند؛ یعنی بعضی نواحی پوست آن‌ها چرب و بعضی قسمت‌های دیگر هم خشک است. حال باید توجه داشت عوامل محیطی نیز می‌توانند مشکل را افزایش یا کاهش دهند. مثلاً سرمای هوا، شست و شوی زیاد، شست و شو با آب سرد یا آب خیلی داغ می‌تواند خشکی را تشدید کند.

فردی که پوست خشک دارد باید توجه داشته باشد در حد امکان دفعات شست و شوی دست‌ها و بدن را کاهش دهد. بعد از حمام نیز چون پوست چربی سطح خود را از دست می‌دهد بایدآن را چرب نگه دارد. استفاده از شوینده‌هایی مثل صابون و شامپو و مواد ضدعفونی کننده را هم کمتر کند.

استفاده از ضدآفتاب هم برای همه افراد ضروری است. ولی در افراد دارای پوست خشک ضروری‌تر است استفاده از کلاه لبه دار برای محافظت از تابش مستقیم آفتاب نیز ضرورت زیادی دارد.

آلودگی هوا شاید به علت ایجاد مانع در مسیر نور خورشید شدت تخریب پوست را کمی کاهش دهد. ولی حضور گازهای سمی در آن به پوست آسیب بیشتری می‌رساند. همچنین وجود دوده در هوای آلوده در لابه لای خطوط پوست باعث کدری و تیرگی پوست خواهد شد بنابراین بهتر است در حد امکان از قرار گرفتن پوست در هوای آلوده اجتناب شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید