چطور یک کلینیک زیبایی راه اندازی کنیم؟

    کد خبر :1045221

در چند سال اخیر توجه افراد بسیاری به حفظ زیبایی، جوان‌سازی و شاداب پوست و مو افزایش پیدا کرده است. به‌طور معمول افراد برای کارهای زیبایی به سراغ کلینک‌های خوش‌نامی می‌روند که تجهیزات پیشرفته‌ای دارند و خدمات کاملی را ارائه می‌دهند. آشنایی با مراحل راه اندازی کلینیک زیبایی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه متقاضیان قرار گیرد.

چگونه به راه اندازی کلینیک زیبایی بپردازیم؟

در هنگام تاسیس کلینیک زیبایی باید ابتدا به خدماتی توجه کنیم که قصد داریم به مراجعین ارائه دهیم. در یک کلینیک زیبایی، خدمات متنوعی در زمینه درمان بیماری‌های پوستی و مو به مراجعین ارائه می‌شود. لیزر موهای زاید، جوان‌سازی پوست، تزریق ژل، میزوتراپی، بوتاکس، لیفت ابرو، لاغری و تناسب اندام، کاشت مو و جراحی‌های زیبایی نظیر جراحی بینی و فک، تغییر سایز سینه، جراحی فک و…

با توجه به مجموعه‌ای از خدماتی که در یک مرکز زیبایی ارائه می‌شود باید مجوزهای لازم دریافت شود. در هنگام راه اندازی کلینیک زیبایی باید بر اساس خدمات ارائه شده علاوه‌بر مجوزهای قانونی به خریداری تجهیزات مختلف نیز توجه داشت. همچنین فضایی که کلینیک زیبایی در آن راه‌اندازی می‌شود باید متناسب با خدمات، تعداد مراجعین و تجهیزات باشد.

مراحل راه اندازی کلینیک زیبایی

برای اینکه کلینیک زیبایی موفق و درآمدزایی داشته باشید باید به مراحل زیر دقت کنید:

تعیین هدف و آماده‌سازی طرح توجیهی

قبل از راه اندازی کلینیک زیبایی، اهداف‌تان را به‌طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. یک طرح توجیهی تهیه کرده و در آن هزینه‌ها، جریان درآمدی، نحوۀ بازاریابی، جذب مشتری و… را مورد بررسی قرار دهید. هر چه طرح توجیهی کامل و جامع‌تر باشد در آینده با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهید شد.

دریافت مجوزهای لازم برای راه اندازی کلینیک زیبایی

این مرحله مهمترین بخش کار است. برای دریافت مجوزها باید به وزارت بهداشت مراجعه کرده و پروانه فعالیت تخصصی را دریافت کنید. به‌طور معمول مجوز راه‌اندازی کلینیک زیبایی به پزشکان متخصص پوست و مو یا زیبایی داده می‌شود. برحسب اندازه و بزرگی کلینیک، یک یا چند پزشک برای دریافت مجوز با یکدیگر همکاری می‌کنند. البته در مواردی با پروانه طبابت پزشک عمومی نیز مجوز کلینیک زیبایی داده می‌شود.

انتخاب محل مناسب

هم‌زمان با پیگیری مجوزهای مورد نیاز برای کلینیک زیبایی باید به دنبال محل مناسبی نیز باشید. ساختمان کلینیک زیبایی باید دارای استانداردهای خاصی باشد. وجود چندین اتاق برای بخش‌های مختلف و استریلیزه کردن وسایل ضروری است.

در راه اندازی کلینیک زیبایی به محل قرارگیری آن توجه داشته باشید. نزدیکی کلینیک به مرکز شهر، مترو یا خیابان‌های اصلی موجب می‌شود تا دسترس‌پذیری به آن ساده‌تر شود. در ضمن کمک گرفتن از طراحان داخلی موجب می‌شود تا فضای کلینیک دلنشین و کاربردی باشد.

خرید تجهیزات مورد نیاز

کیفیت خدماتی که کلینیک‌ها ارائه می‌دهند تا حدود زیادی به تجهیزات مورد استفاده‌شان بستگی دارد. به همین دلیل بعد از دریافت مجوزها و آماده‌سازی ساختمان کلینیک، باید به دنبال خریداری بهترین تجهیزات زیبایی و استقرار آن‌ها در محیط  بود. تجهیزات زیبایی که در کلینیک استفاده می‌کنید باید از جدیدترین تکنولوژی روز برخوردار باشند.

اهمیت ایجاد سیستم اتوماسیون اداری در راه اندازی کلینیک زیبایی

اکثر کلینیک‌های زیبایی با حجم زیادی از مراجعین مواجه می‌شوند. ثبت و ذخیره دقیق اطلاعات بیماران از موضوعات مهمی است که در کلینیک زیبایی باید مورد توجه قرار گیرد. از اطلاعات ثبت‌شده بیماران برای مراجعات بعدی استفاده خواهد شد. همچنین استفاده از سیستم‌های حسابداری موجب می‌شود تا هزینه‌ها و درآمد کلینیک زیبایی به‌طور دقیق ثبت شود.

بهتر است تا کلینیک‌ها به سراغ نرم‌افزارهایی بروند که مختص فعالیت‌شان طراحی شده‌اند. نرم‌افزار حسابداری کلینیک زیبایی هلو APEX یکی از نرم‌افزارهای حسابداری مشاغل محسوب می‌شود که برای کلینیک‌ها و مطب‌های پوست، مو، زیبایی و لیزر طراحی و پیاده‌سازی شده است. وجود امکانات خاص در این نرم‌افزار کار کلینیک‌ها و مطب‌های زیبایی را بسیار ساده کرده است.

استخدام افراد حرفه‌ای در کلینیک زیبایی

برای اینکه خدمات کامل و جامعی را به مراجعین کلینیک ارائه دهید باید از بدو راه اندازی کلینیک زیبایی به دنبال استخدام پرسنل حرفه‌ای باشید. در کنار تخصص بالا به مهارت‌های ارتباطی نیروی انسانی فعال در کلینیک نیز توجه کنید تا قدرت جذب و حفط مراجعین را داشته باشند.

توجه به تبلیغات

در هنگام راه اندازی کلینیک زیبایی باید به دنبال راهکارهایی برای برجسته شدن در بین مراجعین باشید. اگر چه ارائه خدمات متنوع و باکیفیت در درازمدت باعث می‌شود تا نام کلینیک بر سر زبان‌ها بیفتد، اما در شروع کار و در کوتاه مدت، تبلیغات راهکاری موثر برای معرفی کلینیک به افراد مختلف است.

شناسایی توزیع‌کنندگان محصولات زیبایی و پوست

بعد از راه اندازی کلینیک زیبایی، نیاز زیادی به استفاده از محصولات زیبایی مو و پوست دارید. در اینگونه محصولات، کیفیت اهمیت زیادی دارد. اما در کنار کیفیت، قیمت نیز برای بیماران مهم است. شناسایی توزیع‌کنندگان اصلی محصولات بهداشتی موجب می‌شود تا محصولی باکیفیت و قیمت مناسب را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار دهید.

بسیاری از متقاضیان راه اندازی کلینیک زیبایی به دنبال برآورد هزینه‌های آن هستند. هزینه تاسیس کلینیک زیبایی به موقعیت قرارگیری ملک، مساحت کلینیک، نوع مجوزها، طراحی داخلی، نوع تجهیزات، میزان تخصص پرسنل، نرم افزار کلینیک زیبایی و… بستگی دارد. برای اینکه فرایندهای کلینیک از همان ابتدای کار به درستی پیش بروبد باید به دنبال تهیه سیستم‌های اتوماسیون و نرم‌افزارهای تخصصی حسابداری باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید