چطور عکاس‌ عروسی ایدآل خود را پیدا کنید؟

    کد خبر :881780

عکس‌های عروسی ارزشمندترین یادگاری شما از مراسم ازدواجتان هستند. به همین دلیل نیز یافتن عکاس و فیمبردار کاربلد جزء مهمترین بخش‌ها در برنامه‌ریزی جشن عروسی بشمار می‌رود. شاید با خود فکرکنید تمام آتلیه‌های عروس می‌توانند به خوبی از عهده عکاسی مراسم شما برآیند. اما یافتن عکاس‌ایده‌آل عروسی آنقدر‌ها هم که فکر می‌کنید ساده نیست. گاهی عروس و داماد‌ها حتی ماه‌ها از کار آتلیه‌های مختلف بازدید می‌کنند تا عکاس مناسب جشن خود را بیابند. عکاسی عروس با وجود جذابیت بالا از سخت‌ترین سبک‌ها در مقایسه با عکاسی مدلینگ و عکاسی فشن محسوب می‌شود.

به عبارت دیگر، یک عکاس عروسی خوب باید علاوه بر مهارت‌های عکاسی از اخلاق حرفه‌ای و آرامش بالا در حین کار نیز برخوردار باشد. عروس، داماد و همه افراد درجه یک خانواده در روز عروسی مشغول کار خود هستند و یا استرس زیاد، قدرت فکر و برنامه‌ریزی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در چنین شرایطی عکاس عروس باید آن‌ها را برای گرفتن زیباترین و خاطره انگیز‌ترین عکس‌ها آماده و راهنمایی کند. در واقع یک عکاس عروس حرفه‌ای نه تنها به دغدغه‌های شما در این روز بسیار مهم نمی‌افزاید، بلکه امور را در جهت افزایش آرامش شما مدیریت می‌کند.

آتلیه‌هایی که به صورت حرفه‌ای کار عکاسی مراسم‌ها و جشن‌های عروسی را انجام می‌دهند معمولاً به خوبی از خواسته‌ی عروس و داماد‌ها آگاهند. با این وجود باید پیش از جشن خود وقتی را به مذاکره با عکاس اختصاص دهید، از باغ عکاسی خود دیدن نمایید و خواسته‌های خود را به طور کامل مطرح کنید.

فرای تمام موضوعاتی که تا کنون مطرح کردیم، احساس اعتماد بین عروس و داماد و عکاس بسیار مهم است. برخی از عروس و داماد‌ها در روز جشن دائماً کار‌های عکاس را چک و کنترل می‌کنند تا از نتیجه کار مطمئن شوند. باید بگوییم کنترل بی‌مورد همیشه هم کارساز نیست. با پیدا کردن عکاس عروسی که به کار او اطمینان دارید، از زحمت کنترل مداوم عکس و فیلم‌ها نیز دور خواهید ماند. در ادامه این مقاله قصد داریم نکاتی را مطرح کنیم که به شما در انتخاب عکاس‌ایده‌آل عروسی و ثبت زیباترین تصاویر از بهترین روز زندگی شما کمک می‌کند:

نکاتی درباره انتخاب عکاس‌ایده‌آل عروسی

به طور کلی انتخاب عکاس و فیلمبردار جشن عروسی در میان هزاران گزینه‌ای که پیش روی شما قرار دارد، کاری دشوار و طاقت‌فرسا خواهد بود. اما در نظر گرفتن این نکات به شما کمک می‌کنند تا عکس‌های بی‌نقص از مجلس عروسی خود داشته باشید.

پیش از آتلیه عروس، تالار یا باغ عروسی را رزرو کنید

بهتر است پیش از آتلیه عروس به سراغ تالار‌های پذیرایی و یا باغ تالار‌هایی عروسی بروید. داشتن اطلاعات کافی از فضای تالار هم به شما و هم به عکاس کمک می‌کند تا‌ایده‌های بهتری برای عکس‌های عروسی خود پیدا کنید. علاوه بر این، برخی از تالار‌های پذیرایی در کنار آپشن‌های مختلف، خدمات عکاسی عروس نیز در ازای دریافت هزینه بیشتر ارائه می‌دهند. اگر با محدودیت بودجه روبه رو هستید، احتمالاً استفاده از باغ عکاسی اختصاصی تالار گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود. در صورتی که تالار پذیرایی شما فضایی اختصاصی برای مراسم عقد و یا اتاق عقد مجزا دارد نیز می‌توانید چند عکس زیبا با سفره عقد بگیرید. فراموش نکنید باید حداقل هشت ماه پیش از روز جشن جست و جو‌ها برای انتخاب عکاس عروسی‌ایده‌آل خود را آغاز نمایید.

از تجارب دیگران در فضای مجازی استفاده کنید

این روز‌ها فضای مجازی از عکس‌های فشن، مدلینگ و عروسی پر شده است. دیدن این عکس‌ها از دو جهت به شما کمک خواهند کرد. یک اینکه می‌توانید از این عکس ها‌ایده‌های خلاقانه و جذاب بگیرید و برای عکس‌های عروسی خود استفاده کنید. دوم اینکه با کمی تحقیق و جست و جو نام عکاسی که عکس‌های مورد علاقه شما را گرفته خواهید یافت. در صورتی که بودجه و وقت شما با آتلیه مورد نظر هماهنگ است، از خدمات عکاسی عروس آن‌ها بهره بگیرید. فراموش نکنید اطلاعاتی که در فضای مجازی رد و بدل می‌شوند همیشه هم دقیق و صحیح نیستند. سعی کنید از عروس و داماد‌هایی که قبلاً با آتلیه عروس مورد نظر شما کار کرده‌اند مشورت بگیرید و میزان رضایت آن‌ها را جویا شوید. راه کار دیگر اینکه طی پستی از دنبال‌کننده‌های اکانت خود بخواهید تا تجربیاتشان از عکاسی عروس و باغ‌های عکاسی را با شما به اشتراک بگذارند.

سبک عکاسی مورد علاقه خود را بیابید از عکاسی عروسی تا عکاسی مدلینگ

این روز‌ها عکاسی عروس نیز به سبک‌ها و مدل‌های مختلفی انجام می‌شود. پس عروس و داماد‌ها باید پیش از انتخاب آتلیه زمانی را به آشنایی با هر یک از این سبک‌ها اختصاص دهند تا عکس‌های عروسی مطابق با سلیقه خود داشته باشند. عکس‌های عروسی به سبک‌های کلاسیک، ادیتوریال، فتوژورنالیسم و فاین آرت هر یک طرفداران خاص خود را دارند، اما در این میان عکس‌های عروسی کلاسیک هرگز از مد نمی‌افتند. عکس‌های فشن نیز این روز‌ها در میان عروس و داماد‌ها بسیار پر طرفدار شده است. اگر شما نیز قصد دارید پیش از جشن خود عکاسی مدلینگ و فشن داشته باشید باید این موضوع را هنگام قرارداد با آتلیه در نظر بگیرید.

با عکاس عروسی خود پیش از مراسم صحبت کنید

مه آتلیه‌های عروس عکس‌های مختلفی را در وبسایت و یا صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارند. این عکس‌ها شاید اطلاعاتی درباره سبک عکاسی عروس در اختیار شما قرار دهند، اما نمی‌توانند مبنای تصمیم‌گیری شما باشند. بهتر است خود شخصاً به آتلیه مراجعه و با عکاس صحبت کنید. مطمئن شوید کار‌هایی که به عنوان نمونه دیدید همه واقعی و جدید هستند. در صورت امکان همراه یکی از عروس و داماد‌ها به باغ عکاسی بروید و کار عکاس‌ها را از نزدیک مشاهده کنید.

برخی از آتلیه‌های عروسی چندین عکاس مختلف دارند. از مسئول آتلیه بپرسید کدام عکاس، عکس‌های عروسی شما را خواهد گرفت. درباره دوربین عکاس سؤال بپرسید و از کیفیت آن اطمینان حاصل نمایید. فراموش نکنید در صورتی که در قرارداد شما عکاسی هوایی و یا هلی شات نیز ذکر شده، عکاس باید یک دستیار همراه خود داشته باشد. بهتر است تمامی مسائل و موضوعات را با عکاس عروسی خود مطرح نمایید تا در روز مراسم به مشکل برنخورید.

بر سر قیمت  به تفاهم برسید

عکاسی عروس در قیمت‌ها و مدل‌های مختلفی ارائه می‌شود. برخی از آتلیه‌ها قیمت نهایی، شامل آلبوم، چاپ، و تابلو شاسی، را در ابتدای کار به مشتری اعلام می‌کنند. اما برخی مواقع بعد از بستن قرارداد با آتلیه متوجه هزینه‌های اضافه‌ای می‌شوید که عکاس از قبل به آن‌ها اعلام نکرده بود. همچنین آتلیه‌های عکاسی پکیج‌های متفاوت با خدمات و قیمت‌های مختلف برای عروس و داماد‌ها در نظر می‌گیرند. در این صورت باید هر یک از خدمات و قیمت آن‌ها را به دقت بررسی کنید. به طور خلاصه، پیش از امضای قرار داد بر سر قیمت نهایی آتلیه به تفاهم برسید و سپس آن را در قرار داد ذکر نمایید. علاوه بر موارد ذکر شده، تعداد دوربین‌ها نیز در قیمت عکاسی عروس تأثیرگذار خواهند بود.

به صدای قلب خود هم گوش دهید

کار حرفه‌ای تنها ملاک سنجش یک عکاس‌ایده‌آل عروسی نیست. گاهی شما آتلیه‌ای را می‌یابید که در کار عکاسی عروس بی‌نظیر است، اما از افراد حاضر در آتلیه انرژی خوبی نمی‌گیرید! فراموش نکنید قرار است بهترین روز زندگی خود را در کنارهمین عکاسان سپری کنید، بنابراین احساس قلبی شما نیز برای انتخاب مهم است. یک عکاس عروسی با کار بسیار حرفه‌ای و قیمت بسیار مناسب نیز باید به دل شما بنشیند. وقتی از شخصیت عکاس خود راضی نباشید، در روز جشن تمام مدت احساس ناراحتی و دلخوری همراهتان خواهد بود. بنابراین در کنار کار حرفه‌ای و قیمت مناسب، به خصوصیات اخلاقی عکاس عروسی خود نیز توجه نمایید.

کار عکاس عروسی خود را یکبار پیش از مراسم تست کنید

جشن نامزدی و یا عقدی که پیش از مراسم عروسی برگزار می‌شود و ممکن است در یک سالن و محضر عقد انجام شود بهترین موقعیت برای تست کار عکاس عروسی است. خصوصاً اگر شما نیز مانند بسیاری از عروس و داماد‌ها با دوربین عکاسی راحت نیستید، می‌توانید از این موقعیت استفاده کرده و با نوع عکاسی آتلیه خود آشنا شوید. بدین ترتیب عکاس نیز پیش از روز مراسم عروسی با خواسته‌های شما آشنا می‌شود و به آن‌ها با دقت بیشتری می‌پردازد.

مجموعه تشریفاتی باغ و آتلیه ماکان

اگر به دنبال آتلیه‌ای متفاوت با عکاسان حرفه‌ای هستید، مجموعه تشریفاتی ماکان را به خاطر بسپارید. مجموعه ماکان با سال‌ها تجربه در زمینه‌های مختلف مانند عکاسی عروس، عکاسی مدلینگ و عکاسی کودک، آماده است تا زیباترین تصاویر را از بهترین روز زندگی شما به ثبت برساند. عکاسی در لوکیشن‌های منحصر به فرد در کنار ویلا و استخر و برگزاری مراسم‌های مختلف مانند عروسی، تولد و عقد در فضای باز از جمله ویژگی‌هایی است که ماکان را از سایر آتلیه‌ها متمایز می‌سازد. با ما شکوه و زیبایی جشن عروسی خود را دوچندان کنید. منتظر دیدار شما در مجموعه تشریفاتی ماکان هستیم.

سایت اختصاصی ماکان : https://www.macangarden.com/

 

☑ این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید