چطور بهترین پارچه کانتینری را با قیمت مناسب بخریم؟

    کد خبر :1033325

پارچه کانتینری که با اسامی دیگری مانند: پارچه برزنت کانتینری، چادر کانتینری و مشمع کانتینری نیز شناخته می‌شود، به عنوان یک پوشش مقاوم برای حفاظت کالاها در صنعت حمل و نقل در برابر عوامل محیطی به کار می‌رود. این پارچه از مواد با کیفیت تهیه می‌شود که دارای مقاومت در برابر آب، نور UV، گرد و غبار، و شرایط جوی سخت می‌باشد.

پارچه کانتینری از دوام و مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی و سایش و برخوردار است و قابلیت این را دارد تا چندین بار از آن استفاده شود. این ویژگی‌ها  پارچه کانتینری را به انتخاب اول برای حفاظت از کالاها در صنعت حمل و نقل و انبارداری تبدیل کرده‌اند.

ویژگی‌های  پارچه کانتینری

برای استفاده از پارچه کانتینری باید به خصوصیات و ویژگی‌های آن توجه شود که در ادامه به اختصار اشاره می شود:

♦ در وسایل نقلیه‌ای که مخصوص حمل و نقل مواد شیمیایی و قلیایی هستند خطر نفوذ مواد به بیرون در طول مسیر بسیار زیاد است بنابراین پارچه کانتینری به عنوان یک پوشش خوب با مقاومت بالا پیشنهاد می شود.

♦ مشکلاتی از جمله ورود اشعه های مضر نور خورشید ، بارش باران در جابجایی مواد بهداشتی یک تهدید است. بنابراین برای جلوگیری از خیس و مرطوب شدن کالا استفاده از پارچه کانتینری می توانید از محصولات محافظت کامل را داشته باشید.

♦ وسایل نقلیه حامل بار مواد غذایی بیشتر در معرض هجوم حشرات و انواع میکروب ها قرار می گیرند در این صورت با استفاده از پارچه کانتینری به راحتی می توان مانع ورود آنها شد.

♦ در انبارهای سرباز که برای نگهداری محصولات و کالاها در نظر گرفته  شده حتما باید از روکش پارچه ترانزیتی استفاده کرد تا تابش نور خورشید و رطوبت موجب ایجاد خسارت نشود.

پارچه کانتینری وانت بار

در وسایلی مانند تریلی، وانت، نیسان، کامیون و … که کابین بارکش مسقف نیست باید از کاوری برای پوشش دادن به  کالا در حمل و نقل استفاده کرد. در گذشته از نایلون پلاستیک برای محافظت از بار استفاده می شد اما به دلیل ضخامت کمی ،زود دچار فرسایش و سایش می شد و گزینه مطلوبی محسوب نمی شد.  به تدریج پارچه کانتینری جایگزین آن شد. این پارچه ها از ضخامت کافی برخوردار بودند و این امکان را برای راننده فراهم آورد تا به وسیله بست و طناب بتوان تمام مساحت بار را از هر آسیب محیطی محفوظ کرد. استفاده از این چادر برای راننده دارای  مزایای بسیاری است و  در طی مسیر کالا را با خسارت مواجه نمی کند.

پارچه کانتینری یک رو

برزنت کانتینری یک رو، یک نوع پارچه برزنتی  است که  فقط در یک لایه آن از مواد مقاوم در برابر عوامل جوی و شرایط محیطی استفاده شده و به عنوان یک پوشش محافظ برای کالاها و کانتینرها عمل می‌کند.

پارچه کانتینری یک رو به دلیل ویژگی‌های متعددش در صنعت حمل و نقل به عنوان یک پوشش محافظ برای کانتینرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه با وجود اینکه نسبت به پارچه کانتینر دو رو ضخامت کمتری دارد اما علاوه بر مقاومت در برابر باران، برف، آفتاب و رطوبت، دارای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار به کالاها  است حفاظت کامل را در طی حمل و نقل  فراهم می‌کند.

پارچه کانتینری دو رو

در پارچه کانتینری دو رو هر دو طرف آن با پوشش مقاوم در برابر عوامل محیطی مانند آب و UV  تقویت شده‌اند. این ویژگی باعث افزایش مقاومت و دوام پارچه می‌شود. پارچه کانتینری دو رو به عنوان یک گزینه مقاوم‌تر در برابر شرایط جوی سختر یا برای محمولات حساس‌تر استفاده می‌شود.

پارچه کانتینری دو  رو به دلیل اینکه هر دو طرف آن از مواد مقاوم برخوردار است، نسبت به پارچه یک رو سنگین‌تر و گران‌تر است. در تهیه تولید پارچه ضد آب علاوه بر مواد و الیاف طبیعی از الیاف مصنوعی مانند پلی استر نیز استفاده می شود. ظاهر براق این پارچه به دلیل این است که این الیاف سازگار با محیط زیست نیست و خاصیت ضد نفوذ در برابر عوامل خارجی را دارد. به دلیل کاربرد خاص این پارچه ها، بهتر است در مکان هایی که نیاز به مقاومت بالا است، از آن استفاده شود.

نکات مهم در خرید پارچه کانتینری

اندازه گیری دقیق و انتخاب رنگ مناسب با توجه به کاربرد مدنظر درخرید پارچه کانتینری بسیار مهم است. سپس با توجه به نوع کاربرد باید پارچه مناسب انتخاب شود. اگر پارچه کانتینری  با وزن سبک را انتخاب کنید، معمولا ضخامت آن پنج تا شش میل است.اگر قصد خرید پارچه کانتینر سنگین را دارید معمولا با ضخامت 11-13 میل در بازار موجود است. سایز بندی این نوع پارچه در عرض های ۱۰۰ تا ۲۰۰ سانتی متری صورت گرفته که با توجه به کاربرد در وزن ۲۲۰ الی ۷۴۰ گرم بر متر مربع نیز تولید می شود. در هنگام خرید هر نوع پارچه کانتینری نکاتی مانند حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، گرد و غبار، سایش و فرسایش، حائز اهمیت هستند. سعی کنید پارچه ای را انتخاب کنید که از مواد اولیه مناسب مانند پلی پروپیلن، بوم، وینیل یا مش لمینت پی وی سی و غیره تهیه شده باشد. این مواد سبب استحکام ودوام پارچه می شوند.

قیمت هر مترمربع از پارچه کانتینری

قیمت هر مترمربع از پارچه کانتینری تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد. در زیر به برخی از این عوامل اشاره می‌شود:

نوع الیاف و مواد اولیه مورد استفاده در تولید پارچه کانتینری از اهمیت بسیاری برخوردار است. الیاف باکیفیت بالا معمولاً هزینه بیشتری دارند و مستقیماً تأثیرگذار بر قیمت نهایی مترمربع پارچه هستند. خصوصیات فنی مانند ضخامت پارچه، مقاومت در برابر آب، اشعه UV، و شرایط جوی تأثیر زیادی در قیمت دارند. پارچه‌های با ویژگی‌های مقاومتی بالاتر ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در فرآیند تولید می‌تواند به بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها کمک کند. با این حال، هزینه تکنولوژیک برخی از موارد ممکن است این افزایش کارایی را جبران کند.

حجم تولید و تعداد سفارشات نیز در تعیین قیمت تأثیرگذار است. در عمومی، حجم بالاتر ممکن است به تخفیفات و شرایط بهتری منجر شود. عرضه و تقاضا در بازار نیز می‌تواند تعیین‌کننده قیمت باشد. در شرایط تقاضا بالا و عرضه محدود، قیمت معمولاً افزایش می‌یابد و برعکس.نوع کاربرد پارچه (برای کاربری‌های خاص مثل بسته‌بندی حمل و نقل یا مصارف صنعتی) نیز ممکن است بر قیمت تأثیرگذار باشد.پارچه‌های با کیفیت بالا و برندهای معتبر معمولاً قیمت بیشتری دارند، زیرا این عوامل به عنوان نمادهایی از کیفیت شناخته می‌شوند.

فروش و قیمت پارچه کانتینری

مجموعه دنیای چادر با بیش از 20 سال سابقه در زمینه طراحی و دوخت انواع، چادرها و روکش های صنعتی، روکش های آزمایشگاهی و فروش انواع چادر و پارچه کانتینری آغاز کرد. این مجموعه رضایت مشتریان را بالاترین سرمایه خود می داند، در این راستا با تمام توان با استفاده از کادری مجرب ، بهترین کیفیت دوخت و خدمات پس از فروش را ارائه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید پارچه کانتینری و مشاوره خرید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید