چرا گوشی‌ های هوشمند چینی ارزان هستند؟

    کد خبر :991752
گوشی‌ های هوشمند چینی

بسیاری از کاربران مدت‌هاست فکر می‌کنند که چرا گوشی‌های هوشمند چینی ارزان‌تر از سامسونگ، اپل، سونی، ال‌جی و دیگر شرکت‌های بزرگ در سطح جهانی هستند.

پرسشی که شاید برای بسیاری به وجود آمده باشد و به پاسخ خود دست پیدا نکرده باشند. ما تصمیم گرفتیم در تحقیقی به پاسخ این پرسش دست پیدا کنیم. باید بیان داشت که این حاشیه سود خالص نیست، هزینه‌های توسعه، مونتاژ و ارتقای گوشی‌های هوشمند را شامل نمی‌شود. هزینه‌های لجستیک را دربرنمی‌گیرد. با این وجود، رقم به خوبی نشان دهنده سود بزرگی است که شرکت‌هایی چون اپل بدست می‌آورند. این امر به ویژه در پس‌زمینه بیانیه اخیر مدیریت شیائومی که میانگین حاشیه را برای هر دستگاه فروخته شده تنها 8 تا 9 درصد گزارش کرده، آشکار می‌سازد. بعید است که اپل زیر 25 درصد باشد.

بازتاب-  وضعیت مشابهی در مورد اکثریت قریب به اتفاق سایر تولیدکنندگان چینی و غول‌های جهانی مشاهده می‌شود. فقط اعداد ممکن است متفاوت باشند، اما روند کلی بدون تغییر باقی خواهد ماند.

گوشی‌ های هوشمند چینی

روی گوشی های هوشمند مقرون به صرفه تمرکز کنید

تقریباً هر سازنده‌ای برای ارتقا برند خود، گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار ارائه می‌دهد. اما در مورد بسیاری از چینی‌های درجه دوم و حتی اول، تأکید اصلی بر دستگاه‌های موجود در بخش‌های قیمت متوسط و ارزان است. این امر به آنها اجازه می‌دهد تا حاشیه‌های سود کم را که به دلیل تعداد زیاد دستگاه‌های فروخته شده تعیین می‌کنند، کمی جبران نمایند.

به هر حال، این وضعیت با تأکید بر تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت، کاملاً توسط آخرین تحقیقات Strategy Analytics نشان داده شده که بر اساس آن سامسونگ از نظر کمی به رهبر بازار تلفن‌های هوشمند تبدیل شده است. پس از آن اپل، شیائومی، اوپو و ویوو در یک «دسته» نسبتا فشرده قرار دارند.

این همان چیزی است که بازار گوشی‌های هوشمند از نظر درآمد رویه را دنبال می‌کند. رهبر بلامنازع این بخش پیشتر اپل بود. سامسونگ، شیائومی، اوپو و بسیاری دیگر از تولیدکنندگان چینی به طور قابل توجهی پشت آن قرار داشتند.

درآمد اضافی

خدمات اضافی ارائه شده توسط تولیدکنندگان نیز به کاهش هزینه تلفن‌های هوشمند کمک می‌کند. بارزترین مثال در این مورد، تبلیغات متعدد در پوسته نرم افزار اختصاصی MIUI شیائومی چینی است. بسیاری از کاربران به طور فعال از این روش کسب درآمد کمپانی مورد اشاره ناراضی هستند، در درجه اول به دلیل ناراحتی مرتبط با تبلیغات پاپ آپ. اگرچه در دفاع از شیائومی می‌توان گفت که این شرکت امکان خاموش کردن آن را فراهم کرده است.

یکی دیگر از راه‌های کمتر آشکار برای کسب درآمد از کاربران عادی، جمع‌آوری اطلاعات در مورد صاحبان گوشی‌های هوشمند و سپس فروش آن برای تبلیغات هدفمند و سایر اهداف بازاریابی است. به هر حال، این مورد به ویژه توسط مرورگرهای برند و سایر برنامه‌های توسعه یافته توسط فروشندگان تسهیل می‌شود. به عنوان مثال، تنظیم پیش فرض موتورهای جستجو نقش مهمی در درآمد آنها ایفا می‌کند. برای این امتیاز، بسیاری از تولیدکنندگان از موتورهای جستجو پول زیادی می‌خواهند.

 

نگرانی ها

بر کسی پوشیده نیست که BBK Electronics مالک برندهای Vivo، Oppo، OnePlus، Realme و iQOO است، در حالی که شیائومی علاوه بر شرکتی به همین نام، مالک Redmi، Black Shark و Poco است. هر یک از این کمپانی‌ها، دارای یک مرکز تحقیق و توسعه واحد هستند که به شما امکان می‌دهد در تحقیق و توسعه صرفه جویی کنید. تمام شرکت‌های موجود نیازی نیست هزینه تحقیق و توسعه جداگانه داشته باشند.

در واقع، به همین دلیل بوده که بسیاری از تلفن‌های هوشمند متعلق به این گروه از شرکت‌ها بسیار شبیه به یکدیگر هستند و تنها در برخی جزئیات طراحی تفاوت دارند.

گوشی‌ های هوشمند چینی

پشتیبانی کوتاه مدت

اگر تمام موارد قبلی کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند تقریباً هیچ تأثیری بر روی کاربران نداشته باشد، این مورد موجب خشم بسیاری از آنها می‌شود. در بیشتر موارد، هنگام خرید یک گوشی هوشمند چینی، تنها باید روی یک دوره پشتیبانی بسیار کوتاه حساب باز کرد.

به عبارت دیگر، شما باید آماده باشید که بیش از یک یا دو آپدیت سیستم عامل اصلی را دریافت نکنید. این به هیچ وجه به این معنی نیست که چند سال دیگر گوشی هوشمند شما ضعیف خواهد شد و حتی برخی از کاربران هر 1-2 سال یک بار گوشی هوشمند خود را تغییر می‌دهند، بنابراین این محدودیت برای آنها مهم نیست. علاوه بر این، استثناهایی برای این قانون وجود دارد که عمدتاً مربوط به گوشی‌های هوشمند نسبتاً محبوب است. اما احتمال از دست دادن پشتیبانی یک سال پس از خرید یک گوشی هوشمند چندان دلگرم کننده نیست.

نیروی کار ارزان

شرکت‌های چینی در کارخانه‌های خود نیروی کار زیاد و ارزانی دارند و همین امر موجب می‌شود تا هزینه تولید کاهش یابد. اما در مورد شرکت‌های دیگر کشورها شاید قراردادی با کارخانه‌های چینی ببندند، اما به دلیل اینکه شخص ثالث هستند، برای این شرکت‌ها هزینه بر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید