چرا اخذ خدمات ترخیص گمرکی از مراکز معتبر ضروری است ؟

    کد خبر :940339

از جمله خدماتی که مراکز حمل و نقل کالا در فرودگاه های کشور انجام میدهند، ارائه ی خدمات گمرکی می باشد. خدمات گمرکی به معنای انجام مراحل ترخیص کالا و ارائه ی ان به وارد کنندگان می باشند. این مراحل از جمله پیچیده ترین قسمت های واردات محسوب می شود که به صورت اختصاصی باید توسط افراد کاربلد انجام گیرد وگرنه می تواند سبب کند شدن فرایند ترخیص کالا و در نتیجه اسیب به کالا و زمان شما شود. در ادامه ی این متن بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

ترخیص کالا به چه معناست ؟

ترخیص کالا به معنای اهدای مجوز ورود کالا به داخل کشور می باشد. بدین منظور مراحل مختلفی انجام میشود که بیان و بررسی انها در مجال این نوشته نمیگنجد. نکته ی مهم استفاده از یک ترخیص گر حرفه ای می باشد. یک تیم با تجربه می تواند با انجام سریع مراحل مختلف ترخیص ، نه تنها سرعت ترخیص کالا را بالاتر ببرد بلکه سبب افزایش اعتبار شما در واردات کالا نیز خواهد شد.

شرکت حمل و نقل کالجار با نزدیک به 3 دهه فعالیت در حوزه ی حمل و نقل و ارائه ی انواع خدمات گمری امکان انجام تمامی مراحل ترخیص را با سرعتی بسیار بالا دارا می باشد.

آیا امکان ترخیص هر نوع کالایی وجود دارد ؟

در خرید های عمده و زیاد ، پیش از اقدام به خرید باید سفارش وارد کردن محصول به صورت اختصاصی ثبت شود و گرنه امکان آسیب به بار ، بازگرداندن بار و عدم ترخیص آن بسیار وجود خواهد داشت. برای دوری از این مورد می توان اقدام به مشاوره پیش از واردات کرد. جدای از نوع کالا ، در مورد روش های ترخیص می توانید با کارشناسان کالجار در تماس باشید تا بهترین راه های ترخیص کالا را در مورد کالاهای مدنظر شما، پیش از اقدام به ثبت سفارش، عنوان کرده و راهکاری معقولانه برای پیشبرد صحیح امور ارائه دهند .

لیستی از کالاهای غیرمجاز برای واردات وجود دارد که پیش از هر اقدامی باید لیست مذکور را مطالعه کنید و سپس اقدام به انجام امور مختلف کنید. عدم اگاهی از این لیست و یا واردات کالاهایی همراه با کالاهای لیست ممنوعه میتواند سبب ایجاد مشکلات بسیاری در ترخیص کالاهای شما شده و سبب ایجاد شکست مالی در واردات کالا به شما شوند. ذکر این نکته ضروری است که شرایط حمل کالاهای مختلف در روش های مختلف حمل همچون حمل بار دریایی یا حمل بار هوایی ممکن است تفاوت عمده ای با یکدیگر داشته باشند که در این مورد نیز باید توجه ویژه ای به قوانین شود.

آیا نوع محل ورود در سرعت ترخیص کالا تفاوت ایجاد میکند ؟

این مورد در وحله ی اول بستگی به نوع کالا دارد. اینکه کالا در کدام گمرک ترخیص شده است از اهمیت بالایی برخوردار است و شلوغی گمرک و یا پیچیدگی شرایط ترخیص می تواند در برخی از موارد سبب افزایش هر چه بیشتر زمان ترخیص کالا خواهد شد.

از این رو با توجه به نوع کالا پیش از اقدام به واردات، شرایط را برای بهترین روش ترخیص نیز بررسی کنید و با توجه به بهترین روش اقدام به واردات کالای مد نظر خود نمایید.

کالجار با توجه به سابقه ی طولانی در امور ترخیص کالا، امکان ترخیص کالا از گمرک تبریز و سایر گمرک های کشور عزیزمان ایران را دارا می باشد. تجربه ی بالا در ترخیص کالا توسط کالجار ، میتواند شرایطی را فراهم کند که سریعتر از پیش اقدام به وارد کردن کالا به داخل کشور کنید و از این رو متحمل ضرر و زیان بالا نشوید.

انواع روش های ارسال کالا :

در روش های ارسال کالا و ترخیص هر کدام از آنها نیز تفاوت هایی وجود دارد. عمده روش های شناخته شده ی ارسال کالا ، بخصوص در ارسال کالا به صورت هوایی ، روش فریت بار و کارگو می باشید .

کارهای اداری و ترخیص در سیستم ارسال کالای کارگو بسیار متفاوت تر از فریت بار می باشد که این به تفاوت این دو روش باز میگیرد..

فریت بار به روشی گفته میشود که ارسال بار توسط مسافر انجام میگیرد. این روش محدودیت وزنی بار مسافر دارد و از این رو هرچقدر که بار از میزان استاندارد بالاتر باشد، هزینه ها و مدت زمان ترخیص نیز افزایش پیدا میکند.

اما کارگو روشی کاملا مجزا می باشد. این روش به حمل بار تجاری گفته میشود و در آن از همان ابتدا سیستم های مخصوص حمل بار عمل حمل و انتقال بار را انجام داده و تمامی مراحل نیز به صورت اتوماتیک انجام میگیرد. در این روش امکان حمل کالا با وزن های بالا وجود دارد و هزینه های ان مجزا می باشد. با توجه به نوع بار امکان تاخیر در ترخیص کالا نیز ممکن است بوجود آید.

نتیجه گیری :

بهترین پیشنهادی که از مطالب عنوان شده در این نوشته میتوان استخراج کرد، اقداماتی است که پیش از ارسال کالا باید انجام شود. این اقدامات در وحله ی اول شامل مشورت با یک شرکت حمل و نقل کالا همچون کالجار می باشد تا  شرایط واردات کالای مد نظر شما را بیان کنند و زمانی که از امکان واردات کالا مطمئن شدید ، نسبت به مراحل قانونی واردات آن اقدام نمایید. به طور کلی بدون مشورت با واحد های حمل و نقلی ، واردات کالا میتواند با مشکلات بسیاری در بخش های ترخیص همراه باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید