در یک شرکت دانش بنیان؛

چاقوی برش الکتریکی برای جراحی ساخته شد

    کد خبر :645186

یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت دستگاه چاقوی برش الکتریکی برای اعمال جراحی شد.

 

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با پیشرفت فناوری، ابزارآلات جراحی با هدف فراهم کردن جراحی ایمن توسعه یافته است. یکی از این ابزارها دستگاه جراحی الکترونیکی یا الکتروسرجری است. ابزار جراحی الکتریکی برای ایجاد برش و جلوگیری از خون‌ریزی حین عمل جراحی، کاربرد وسیعی دارد.

 

امیر قهرمانپور مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره تولیدات این شرکت می‌گوید: محصولات این شرکت در ۲ گروه الکتروسرجری و RF تروماژ طراحی و تولید می شود.

 

وی درباره کاربرد این تجهیزات گفت: الکتروسرجری، یا همان «چاقوی برش الکتریکی» ابزار جراحی الکتریکی جهت ایجاد برش و جلوگیری از خونریزی در حین عمل جراحی کاربرد وسیعی در بیمارستان‌ها و مطب‌ها دارد.

 

به گزارش مهر، وی ادامه داد: گروه دوم RF ترماژ است که یک درمان غیر تهاجمی‌ست؛ در این روش پوست بریده نمی‌شود و از انرژی تک‌قطبی فرکانس رادیویی استفاده می‌شود تا پوست بدن را سفت و موزون کند. ترماژ RF از طریق گرمادهی لایه زیرین پوست موسوم به دِرم عمل می کند. این حرارت باعث کلاژن سازی می‌شود.

 

قهرمانپور از کشورمان به عنوان مهم‌ترین تولیدکننده این محصولات دانش‌بنیان و ترکیه به عنوان تولیدکننده دیگر این محصول در منطقه نام برد و ادامه داد: تولیدکنندگان اصلی این گروه تجهیزات کشورهای اروپایی و آمریکا هستند که بازار دنیا را در چنگ خود دارند. اما خوشبختانه توانستیم با فناوری بومی و استفاده از متخصصان داخلی، این انحصار را بشکنیم و محصولات یادشده را در کشور تولید کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید