پیگیری رالی صعود با رشد ۲۲۰واحدی شاخص

    کد خبر :253710

دماسنج بازار سرمایه در پنجمین روز کاری سال جدید نیز سبزرنگ به کار خود ادامه می دهد و تا این لحظه رشد 220 واحدی را به ثبت رسانده است اما حجم معاملات همچنان اندک و صفوف خرید و فروش نمادها متزلزل هستند.

در جریان معاملات امروز تالار شیشه ای تا کنون شاخص کل با افزایش 0.23 درصدی به ارتفاع 97 هزار و 160 واحد رسید است. در این بین 174 میلیون ورقه بهادار به ارزش 29.5 میلیارد تومان در 20 هزار نوبت دادوستد شده است که از این میزان 27میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشته است. شاخص کل هم وزن هم دقیقا به میزان شاخص کل افزایش یافته و با رشد 0.22 درصدی به پله 17 هزار و 361 واحد رسید.

در این بین به دلیل ارائه گزارش های مساعد از گروه فولادی و همچنین افزایش 0.9 درصدی قیمت جهانی سنگ آهن شاهد اقبال سهامداران به گروه فلزات اساسی و به خصوص فولادی هستیم. از این رو تا این لحظه گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه خودرو و بانکی ها بیشترین ارزش معاملات را داشته اند.

همچنین در بین نمادهای تاثیرگذار، نمادهای مطرح گروه فولادی، از قبیل «فولاد»، «فخوز» و «کاوه» هرکدام به ترتیب 98، 48 و 17 واحد شاخص را تقویت کردند.

اما در سمت منفی های بازار به نظر می رسد گروه پالایشی که از ابتدای سال جدید روند معاملاتی منفی را آغاز کرده اند در محدوده های صفر تابلو و بعضا منفی در حال دادوستد هستند که در این میان نماد «شپنا» و «شتران» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص اعمال کرده اند.

در بین نمادهای تازه بازگشایی شده هم نماد «کمنگنز» که هفته گذشته به دلیل رشد بیش از 20 درصد متوقف شده بود امروز با ارائه گزارش شفاف سازی در محدود مثبت 5 درصد و با قیمت 7967 ریال به گردونه معاملات بازگشت. گفتنی است شرکت معادن منگنز ایران در این گزارش اعلام کرده است که از تاریخ گزارشگری قبلی تا کنون تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است.

از سوی دیگر نماد «کترام» به دلیل نوسان قیمت بیش از 20 درصد و به منظور شفاف سازی در خصوص دلایل این نوسان از سوی شرکت متوقف شد.

در فرابورس آیفکس هم از رشد جا نماد و تا این لحظه با رشد 4 واحدی به ارتفاع یک هزار و 110 واحدی رسیده است. در این بازار نیز تا کنون 65 میلیون ورقه بهادار به ارزش 20 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان تنها 10 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشته است.

دراین بازار هم نمادهای گروه فولای یعنی «ارفع»، «هرمز» تا این لحظه بیشترین تاثیر مثبت را برآیفکس داشته اند. از طرفی دیگر نمادهای «شراز» و «زاگرس» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس تحمیل کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید