پیکر اسماعیل سلطانیان به خاک سپرده شد

    کد خبر :1002024
اسماعیل سلطانیان

 امروز پیکرِ اسماعیل سلطانیان بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد. سیدعباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، جلیل فرجاد، کوروش سلیمانی، سعید حاج میری، سیدرحیم حسینی و مهوش وقاری و جمعی از دوستان و همکاران این هنرمند حضور داشتند. میلاد سلطانیان و خانواده این هنرمند از حضور همکاران، مردم و دوستان بازیگر سریال‌های ماندگار تلویزیون تقدیر و تشکر کردند. این هنرمند پیشکسوت در ردیف 156 قطعه 16 آرام گرفت.

اسماعیل سلطانیان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بامداد 24 خردادماه در سن 69 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.مراسم یادبود این هنرمند فقید شنبه، 27 خرداد از ساعت 13 الی 14:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

اسماعیل سلطانیان سال 1333 در کرمانشاه متولد شد و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود. او فعالیت هنری را از سال 1349 با تئاتر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان آغاز کرد و همزمان در سال 1349 در مرکز آموزش هنرهای دراماتیک کرمانشاه یک دوره شش‌ماهه را زیر نظر آتش تقی‌پور گذراند.

سلطانیان فعالیت در سینما را از سال 1364 با بازی در فیلم «شکار شکارچی» آغاز کرد. همچنین در طول جنگ نیز چند تئاتر در جبهه‌ها روی صحنه برد.از دیگر آثار سلطانیان می‌توان به بازی در سریال های «پایتخت 2» «یوسف پیامبر»، «مرد هزارچهره»، «ستایش» و «قورباغه» اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید