پیش بینی نفت ۹۰ دلاری تحت تاثیر ۳ عامل

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷
    کد خبر :540995

بانک آمریکایی مریل لینچ پیش بینی کرد با افزایش تنش های نظامی در خاورمیانه و ضعف دلار قیمت نفت خام برنت می‌تواند به ۹۰ دلار در هر بشکه برسد.

بانک آمریکایی مریل لینچ پیش بینی کرد نفت خام برنت می‌تواند به 90 دلار در هر بشکه برسد. قوانین جدید سازمان دریایی بین‌المللی در مورد سوخت کشتی ها و دلار ضعیف‌تر باعث این اتفاق می شود.

این بانک آمریکایی ادعا می کند قوانین سازمان دریایی بین المللی در مورد محتوای مجاز سولفور سوخت کشتی ها که در 2020 اجرایی می شود ،می تواند باعث افزایش تقاضای میعانات گازی متوسط شود و قیمت آن را بالا ببرد. بالا رفتن قیمت نفت می‌تواند نتیجه ضعف دلار با فروکش کردن جنگ تجاری بین آمریکا و چین هم باشد.

در فوریه بانک مریل لینچ تخمین زد که برنت تا 2024 بین 50 تا 70 دلار در هر بشکه معامله شود، قیمت نفت حدود 60 دلار در هر بشکه مانده است که نشان دهنده افزایش عرضه شیل آمریکا و کاهش تقاضا در جهان است. این بانک آمریکایی در کوتاه مدت افزایش قیمت نفت تا 70 دلار در هر بشکه را پیش‌بینی کرده بود که دلیل آن عرضه کم ونزوئلا ، ایران ، مکزیک و کاهش تولید اوپک بود . برخی از این کاهش ها ناخواسته اتفاق افتادند و برخی کاملا اختیاری هستند.

به گزارش تسنیم ،مریل لینچ علاوه بر پیش بینی نفت 90 دلاری اعلام کرد اگر جنگ تجاری بین آمریکا و چین به مشتریان آسیب برساند و رکود اقتصادی ایجاد کند، قیمت نفت تا 50 دلار در هر بشکه پایین می آید.

این بانک آمریکایی اعلام کرد با افزایش تنش های نظامی در خاورمیانه و درگیری تجاری بین آمریکا و چین انتظار داریم احتمال رسیدن نفت برنت به اوج قیمت بسیار بیشتر از قیمت‌گذاری حال حاضر بازار باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید