نتانیاهو تصمیم گرفت جنگ غزه را بین المللی کند

    کد خبر :1062078
نتانیاهو تصمیم گرفت جنگ غزه را بین المللی کند

پی یِرکُنِسا Pierre Conesa کارشناس سیاسی فرانسوی-الجزایری گفت: این نتانیاهو بود که تصمیم گرفت بحران غزه را بین المللی کند. این او بود که تصمیم گرفت به سفارت ایران در سوریه حمله کند. ۹ نفر کشته نشدند بلکه ۱۶ نفر کشته شدند و من کشوری را نمی‌شناسم که ۱۶ نفر از اتباعش کشته شوند و از این موضوع به راحتی بگذرد.

کنسا در پاسخ مجری که گفت شانزده نفر نبودند، افزود: اما ۹ نفر از پاسداران جمهوری اسلامی و دو ژنرال بودند… بنابراین هر کشوری باشد پاسخ می‌دهد. اما در مورد پاسخ ایران، من پاسخ ایران را به شکل غیرقابل باوری پاسخی در حد متوسط می‌دانم. اگر از سلاح‌ها (موشک‌ها و پهپادهایی) استفاده شده که ۹۰ درصد آنها منهدم شده این نشان می‌دهد که ایران نخواسته است به طور جدی دشمن اصلی خود را هدف قرار دهد و از موشک‌های مافوق صوت استفاده نکرده است.

اما اینکه چرا نتانیاهو قصد دارد بحران غزه را بین المللی کند علت این است که در همه جای دنیا شاهد تجمع‌هایی علیه این جنگ هستیم. معترضان می‌گویند کشتار در غزه بس است. همان طور که می‌بینید به جای آنکه موضوع روز درباره ادامه پیدا کردن کشتار غزه باشد، موضوع رهگیری ۹۰ درصد موشکهاست… بنابراین می‌بینید که چه طور موضوع اصلی را منحرف می‌کنند، در حالی که کشتار در غزه و استعمارگری در کرانه باختری ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید