پیش بینی قیمت دلار در سال جدید

    کد خبر :896914
جدیدترین قیمت دلار و یورو در صرافی‌ ملی

آغاز مذاکرات وین در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ موجب شد نرخ دلار در بازار آزاد بین کانال ۲۵ و ۲۶ هزار تومان متغیر باشد، در شرایطی که دو روز از آغاز سال 1401 سپری شده هنوز اخبار قطعی از نتیجه مذاکرات به دست ما نرسیده است و باید منتظر آینده بازار دلار در صورت امضای برجام و عدم توافق بمانیم.

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در زمینه چشم‌انداز دلار در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: دو احتمال برای قیمت دلار وجود دارد، در صورت حصول توافق پیش بینی من از قیمت دلار حداقل ۲۵ هزار تومان و حداکثر ۲۸ هزار تومان است و احتمالا بعد از یک سال و نیم روند حرکتی دلار صعودی شود.

وی افزود: چنانچه به هر دلیلی مذکرات وین به توافق ختم نشود پنج ماه بازار دلار در نرخ فعلی ثابت مانده و سپس در نرخ‌های بالای ۳۰ هزار تومان تثبیت می‌شود.

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی نیز در این باره بیان کرد: روند برجام وابسته به دلار است و در صورت تصویب برجام انتظار داریم دلار در کوتاه‌مدت تا کانال ۲۳ هزار تومانی نیز کاهش یابد اما همچنان روند نقدینگی صعودی و نرخ تورم بالای ۳۵ درصد است و  با توجه به روند متغیرهای اقتصاد کلان انتظار داریم دلار تا کانال ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان در میان‌مدت به تعادل برسد و متناسب با تورم روندی افزایشی داشته باشد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    یعنی تو متخصص اصلا فهمیدی چی گفتی؟
    این گونه نظر دادن را هر ننه قمری هم می توانست ارایه کند.

دیدگاهتان را بنویسید