پیش بینی برف و باران شدید در کشور

    کد خبر :970580
برف و باران

صادق محمودی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع مداخلات جوی در برخی از استان‌های کشور گفت:‌ برابر پیش‌بینی انجام شده از سوی سازمان هواشناسی بارش شدید باران و وزش شدید باد در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ایلام و شمال استان خوزستان پیش‌بینی شده است.

همچنین بارش شدید برف و باران و احتمال ریزش بهمن نیز در این دو روز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، قم، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شمال و غرب سمنان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود در این استان‌ها را به حالت آماده‌باش درآورده است و تمهیدات و تجهیزات لازم نیز برای مقابله و امدادرسانی در حوادث احتمالی پیش‌بینی شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه لازم است مردم نیز یکسری موارد را رعایت کنند، گفت:‌پرهیز از صعود به ارتفاعات و عدم اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها توصیه جدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. رانندگان نیز باید از تردد غیرضروری پرهیز کنند و در صورت رانندگی اولا از سالم بودن تجهیزات زمستانی وسایل نقلیه خود نظیر برف‌پاک‌کن، بخاری و … اطمینان حاصل کنند و در حین رانندگی نیز با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب رانندگی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید