پیشنهاد وسوسه انگیز عربستانی ها این بار به محمد صلاح

  • ورزشی
  • جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ ۱۶:۲۳
    کد خبر :1017256
محمد صلاح
سعودی‌ها با پیشنهاد وسوسه‌انگیزی که به صلاح دادند قصد دارند ستاره لیورپول را جایگزین رونالدو به عنوان چهره لیگ کنند.
عربستانی های این بار به سراغ محمد صلاح رفتند!

به گزارش نشریه «سان»، الاتحاد پیشنهادی شبیه به دیوید بکام به محمد صلاح داده تا او را حسابی وسوسه کند. این باشگاه ثروتمند به دنبال جذب مهاجم لیورپول است و می‌خواهد او جایگزین کریستیانو رونالدو و کریم بنزما به عنوان چهره لیگ حرفه‌ای عربستان شود.

الاتحاد که توسط نونو اسپریتو سانتو، سرمربی سابق اسپرز و ولوز هدایت می‌شود، برای این فوق‌ستاره پیشنهاد ۱۵۰ میلیون پوندی به لیورپول داده است. قراردادی ۵ ساله روی میز است، با حقوق اولیه نزدیک به ۱۰۰ میلیون پوند، یک جت خصوصی یا بلیت نامحدود هواپیما برای خانواده‌اش و پیشنهاد تبدیل شدن به سفیر گردشگری و سرمایه‌گذاری در عربستان، که باعث افزایش درآمد بازیکن می‌شود.

در مجموع این قرارداد دستمزد ۱۷۳ میلیون پوندی رونالدو در النصر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. همچنین امکان داشتن سهام یک تیم در آینده وجود دارد، زیرا دولت عربستان سعودی و لیگ می‌خواهند تیم‌ها به تدریج در اختیار مالکان خصوصی باشند.

این پیشنهاد شباهت‌هایی به پیشنهادی دارد که دیوید بکام را در سال ۲۰۰۷ به MLS کشاند. زمانی که اسطوره انگلیسی رئال‌مادرید را به مقصد لس‌آنجلس گلکسی ترک کرد، بخشی از قرارداد به او اجازه داد تا در آینده تیم MLS خود را راه‌اندازی کند. او از این فرصت استفاده کرد و اینترمیامی را ایجاد کرد که در مدت کوتاهی با خرید لیونل مسی در تابستان به تیتر اخبار جهانی تبدیل شد.

نشریه سان گزارش می‌دهد که الاتحاد برای جذب صلاح شدیدا مشتاق است و تا پایان پنجره نقل و انتقالات، که برای لیگ حرفه‌ای عربستان تا ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) ادامه دارد، تلاش خواهد کرد.

مهاجم مصری به دلیل نفوذ زیاد و فوق‌ستاره بودنش در کشورهای عربی خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس، دارایی با ارزش‌تری برای کشور خواهد بود؛ نسبت به هر یک از قراردادهایی که تاکنون امضا شده است. اینکه او سفیر کشور باشد حرکت دیپلماتیک قدرتمندی است و عربستان را زودتر به هدفی که دارد می‌رساند (بزرگترین قطب گردشگری منطقه).

او همچنین به عنوان چهره بلندمدت لیگ شناخته می‌شود. انتظار می‌رود که بنزمای ۳۵ ساله که در تابستان با قراردادی ۳.۳ میلیون پوندی در هفته این انتقال را انجام داد و رونالدوی ۳۸ ساله ظرف دو سال کفش‌های خود را آویزان کنند در حالی که صلاح در ۳۱ سالگی می‌تواند تاثیر طولانی مدتی داشته باشد. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه نونو اسپریتو سانتو، سرمربی الاتحاد، طرفدار سبک بازی بنزما نیست.

مشخص است که لیورپول نمی‌خواهد صلاح را بفروشد. این ملی‌پوش مصری تابستان گذشته یک قرارداد سه ساله جدید در آنفیلد امضا کرد که او را با حدود ۴۰۰۰۰۰ پوند در هفته به پردرآمدترین بازیکن تاریخ لیورپول تبدیل کرد.

تصور می‌شود تنها راهی که یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، به او اجازه جدایی بدهد، اصرار خود بازیکن باشد. روابط این دو از تساوی ۱-۱ روز اول مقابل چلسی، زمانی که صلاح از تعویض در دقیقه ۷۷ عصبانی شد، تیره به نظر می‌رسد.

اما این کلوپ است که از علاقه بیشتر عربستان به یکی دیگر از ستاره‌هایش عصبانی خواهد شد. او فابینیو را به ازای ۴۰ میلیون پوند به الاتحاد فروخت و کاپیتان جردن هندرسون را با ۱۲ میلیون پوند اولیه به الاتفاق فرستاد، زیرا هر دو به او گفتند که می‌خواهند خارج شوند. هندرسون ۳۳ ساله اکنون با مربیگری استیون جرارد، اسطوره لیورپول، هفته‌ای ۷۰۰ هزار پوند به دست می‌آورد.

کلوپ درخواست کرده که فیفا برای تغییر تاریخ پنجره نقل و انتقالات وارد عمل شود، زیرا عربستان سعودی تقریباً سه هفته پس از پایان پنجره انگلیس پنجره نقل و انتقالات خود را می‌بندد. او احساس می‌کند که این موضوع باشگاه‌ها را آسیب‌پذیر می‌کند و مجبور به فروش به عربستان می‌شوند و زمانی برای جایگزینی ستاره‌هایشان ندارند، به خصوص اگر بازیکنان بند آزادسازی داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید