پیشنهادی به ایران، روسیه و چین در مقابل هجوم تبلیغاتی آمریکا

  • سیاسی
  • جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴
    کد خبر :407275

یک کارشناس مسائل سیاسی اختصاص بودجه 40 میلیون دلاری آمریکا برای مقابله تبلیغاتی با ایران، روسیه و چین را بخشی از سیاست های روانی واشنگتن علیه کشورهای مستقل دانست و به مسوولان این کشورها «تدوین راهبرد مشترک در این زمینه» را پیشنهاد کرد.

«حسن هانی زاده» امروز (جمعه) در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: مسئولان حوزه اطلاع رسانی ایران، روسیه و چین می توانند با تدوین راهبرد مشترک در مقابل تهاجم رسانه ای آمریکا ایستادگی کرده و آن را کاهش دهند.
هانی زاده یادآوری کرد: آمریکا در سیاست های سلطه جویانه و هژمونیک خود در منطقه– از جمله سوریه، عراق و یمن– با شکست روبرو شده و کاربردهای نظامی جایگاه خود را در تعریف هژمونی آمریکا از دست داده است.
به گفته وی، این اقدام بخشی از سیاست های جنگ روانی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) علیه کشورهای مستقل از جمله این سه کشور است و به نظر می رسد دور جدیدی از جریان سازی ها و سناریوهای هالیوودی علیه آنها تعریف شده است.
این کارشناس مسائل سیاسی یادآوری کرد: اکنون نزدیک به پنج هزار رسانه صهیونیستی در ایالات متحده آمریکا برای تاثیرگذاری بر افکاری عمومی کشورهای غربی فعال است. به این رقم باید یکصد شبکه ماهواره ای عربستان با گردش مالی سالیانه 10 میلیارد دلار را اضافه کرد که از منظر عقیدتی و مذهبی علیه ایران و محور مقاومت فعالیت می کنند.
هانی زاده ادامه داد: بنابراین اختصاص 40 میلیون دلار بخشی از سیاست های رسانه ای، روانی و تبلیغاتی آمریکا برای انزوای سیاسی ایران، روسیه و چین است.
وی تصریح کرد: پیشتیبانی ایالات متحده از سیاست های سرکوب گرایانه عربستان علیه ملت مظلوم یمن، بی توجهی به قتل دردناک «جمال خاشقچی» روزنامه نگار برجسته سعودی و سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین با واکنش منفی جامعه جهانی روبرو شده است.
«با توجه به اینکه سیاست های آمریکا بویژه تیم رییس جمهوری این کشور شکست خورده است، حتی اگر صدها میلیون دلار برای تبلیغات علیه ایران، روسیه و چین هزینه کند، بر افکار عمومی تاثیر نمی گذارد».
هانی زاده اضافه کرد: سیاست های پرخاشگرایانه و تهاجمی رییس جمهوری آمریکا نسبت به کشورهای مختلف و حتی اروپا، موجب تاثیر محدود جنگ رسانه ای و تبلیغاتی بر افکار عمومی شده است.
وزارت امور خارجه آمریکا بتازگی برای مقابله با جنگ تبلیغاتی ایران، روسیه و چین علیه آمریکا یک بودجه 40 میلیون دلاری اختصاص داد.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا سه شنبه این هفته در جمع خبرنگاران اعلام کرد این بودجه برای مقابله با جنگ تبلیغاتی این سه کشور و اخبار ساختگی آنها صرف و هزینه می شود.
به گفته «رابرت پالادینو»، این بودجه از طرف «مرکز تعاملات جهانی» وابسته به این وزارتخانه اختصاص یافته است.
این مرکز از آوریل 2016 میلادی زیر نظر وزارت امورخارجه آمریکا کار خود را آغاز کرده و هدف آن مقابله با جنگ تبلیغاتی و انتشار اطلاعات نادرست از سوی گروه‌های تروریستی و کشورهای خارجی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید