پیشرفت‌های امیدوارکننده از تولید داروهای درمان سرطان

    کد خبر :1049218
تولید داروهای درمان سرطان

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی درباره پیشرفت‌هایی که در زمینه تولید داروهای سرطان به دست آمده؛ نوشته است که گفته می‌شود شماری از شرکت‌های بیوتکنولوژی و داروسازی به پیشرفت‌هایی امیدوارکننده در زمینه تولید گروهی از داروها برای درمان سرطان رسیده‌اند- که می‌شود روی موفقیت آن‌ها و ایجاد رشد در شرکت‌های دارویی تولیدکننده‌شان شرط بست.

در این گزارش هم‌چنین با اشاره به «دستاوردهای علمی و پزشکی مهمی که در کنفرانس مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی جی‌پی‌مورگان در سانفرانسیسکو وعده داده شدند»؛ آمده: «انتظار می‌رود گروهی تثبیت‌شده اما رو به رشد و امیدوارکننده از داروهای درمان سرطان که در سال ۲۰۲۳ بازار داغی داشتند، امسال نیز روند رو به رشد خود را ادامه داده و فروش بالایی خواهند داشت- و در عین حال پیشرفت‌های علمی بیشتری را به نمایش خواهند گذاشت».

به گفته محققان فعال در شرکت‌های دارویی؛ این داروهای جدید مواد مضر و سمی کمتری در قیاس با شیمی‌درمانی معمولی و استاندارد خواهند داشت؛ یا به عبارت بهتر عوارض جانبی و تاثیرات ناخواسته‌ای که منجر به آسیب شود، بر بدن مصرف‌کنندگان وارد نخواهند کرد.

گروهی تثبیت‌شده اما رو به رشد و امیدوارکننده از داروهای درمان سرطان که در سال ۲۰۲۳ بازار داغی داشتند، این امیدواری را در شرکت‌های دارویی بیشتری به وجود آورده‌اند که با فعالیت در زمینه تولید این نوع داروها به سود برسند و این می‌تواند باعث رشد و پیشرفت محسوسی در سال پیش‌رو در زمینه درمان‌های سرطان شود.

این یکی از نکاتی بود که در کنفرانس مراقبت‌های بهداشتی جی‌پی‌مورگان در سانفرانسیسکو- که بزرگ‌ترین گردهمایی مدیران، تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بیوتکنولوژی و داروسازی در ایالات متحده به شمار می‌آید- به طور واضح بیان شد.

در جریان این رویداد چهار روزه، صنعت بیوتکنولوژی و داروسازی اشتیاق خود به ترکیبات آنتی‌بادی-دارویی یا ADC‌ها را علنی کرد- که به معنای یک درمان مبتنی بر کشتار سلول‌های سرطانی در راستای هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی و به حداقل رساندن آسیب به سلول‌های سالم است و این در حالی است که شیمی‌درمانی معمولی و استاندارد کمتر انتخابی عمل می‌کند و می‌تواند هم سلول‌های سرطانی و هم سلول‌های سالم را تحت تأثیر قرار دهد.

جانسون و جانسون هفته گذشته از خرید ۲ میلیارد دلاری شرکت آمبرلا بیوفارما خبر داد که یکی از سازندگان داروهای مبتنی بر ترکیبات آنتی‌بادی-دارویی است و می‌تواند خط لوله حال حاضر تولید ترکیبات آنتی‌بادی-دارویی را تقویت کند. این معامله که به عقیده برخی از محققان می‌تواند نویدبخش عصر جدیدی برای درمان سرطان باشد؛ در ادامه قراردادهایی صورت می‌گیرد که سال گذشته داروسازانی مانند فایزر و مرک در ارتباط با ترکیبات آنتی‌بادی-دارویی بستند و گفتند که این داروها می‌توانند محرک‌های کلیدی رشد برای تجارت دارویی باشند.

این امر می‌تواند نشان‌دهنده این واقعیت باشد که علاقه به داروها در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت؛ به خصوص که برخی از تحلیلگران انتظار دارند معاملات و پیشرفت‌های بیشتری در حوزه ترکیبات آنتی‌بادی-دارویی انجام گیرد.

به گزارش شفقنا، بر اساس گزارش‌ها و تخمین‌های شرکت‌های تحقیقاتی بازار دارو؛ داروها پتانسیل کسب سودهای کلان را دارند: ترکیبات آنتی‌بادی-دارویی می‌توانند 31 میلیارد دلار از بازار 375 میلیارد دلاری سرطان را در سال 2028 به خود اختصاص دهند. طبق گزارش دیگری از شرکت تحقیقاتی MarketsandMarkets؛ بازار این داروها در سال 2023 حدود 9.7 میلیارد دلار ارزش داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید