پیام خاکسپاری مخفیانه یوگنی پریگوژین!

    کد خبر :1018398
خاکسپاری پریگوژین

نشریه اسپکتیتور در گزارشی می نویسد:

نکته قاب تامل این است که بر اساس گزارش های دریافت شده، نیروهای امنیتی روسیه هنوز بر سر قبر پریگوژین در گورستانی که دفن شده، گشت می زنند. جنسِ رفتار کرملین در مواجهه با پرونده پریگوژین و خاکسپاری او نشان می دهد که آن ها در حذف وی به شدت بی تاب بوده اند.

بازتاب– «هفته گذشته، ترتیبات مد نظر دولت روسیه جهت خاکسپاری یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر، در نهایت محرمانگی به پیش رفته است. اکنون به طور رسمی تایید شده که پریگوژین در شهر سنت پیترزبورگ که شهر محل تولد وی بوده، به خاک سپرده شده است. شاهدان عینی گفته اند که 20 تا 30 نفر در مراسم خاکسپاری پریگوژین در گورستان پروخوفسکو، حضور داشته اند. کل جلسه خاکسپاری نیز 40 دقیقه به طول انجامیده است.

جالب است که دولت روسیه حتی با پراکنده کردن نیروهای امنیتی خود در گورستان های مختلف شهر سنت‌پیترزبورگ به نوعی به دنبال دادن سیگنال های غلط در مورد زمان خاکسپاری پریگوژین بوده است. ظاهرا مقام های روسیه کاملا به دنبال این بوده اند که در مورد زمان و مکان برگزاری مراسم خاکسپاری یوگنی پریگوژین؛، تردید و شبهه وجود داشته باشد.

نکته قابل تامل اینکه سخنگوی کرملین مدام در مورد زمان برگزاری خاکسپاری پریگوژین اظهار بی اطلاعی می‌کرد و صرفا تاکید داشت که پوتین در آن شرکت نمی کند. با این همه، آنچه واضح است، کرملین توانست بدون اینکه جزئیات خاصی به بیرون درز کند، مراسم خاکسپاری پریگوژین را در نهایت سکوت و محرمانگی برگزار کند و پس از پایان این مراسم، در مورد آن اطلاع رسانی کرد.

البته که مقام های روسی نگرانی های جدی را در مورد اینکه مبادا مردم از زمان خاکسپاری پریگوژین مطلع شوند و با حضور در آن به نوعی به انتقاد از دولت روسیه بپردازند را هم با خود داشته اند. پریگوژین تا زمان مرگش توانسته بود طیف های وفاداری را برای خود در میان مردم روسیه ایجاد کند. از این رو، هیچ تردیدی نیست که کرملین مایل نبود به این افرادِ همفکر فرصتی را بدهد تا دور هم جمع شوند.

توجه داشته باشیم که پس از کودتای ناکام پریگوژین و گروه واگنر در روسیه، تصاویری از خانه وی منتشر شد که پلیس روسیه به خانه وی هجوم برده بود و در آن، برخی مدال های افتخار او نیز به نمایش درآمد. مدال هایی که وی آن ها را از دست فردی نظیر پوتین دریافت کرده بود و درست به همین دلیل برای او می بایست مراسم تدفین و خاکسپاری در سطح مقام های ارشد نظامی و سیاسی روسیه گرفته می شد. با این حال، این قاعده در مورد پریگوژین اجرا نشد.

بر اساس گزارش های دریافت شده، نیروهای امنیتی روسیه هنوز بر سر قبر پریگوژین در گورستانی که دفن شده، گشت می زنند. جنسِ رفتار کرملین در مواجهه با پرونده پریگوژین و خاکسپاری او نشان می دهد که آن ها در حذف وی به شدت بی تاب بوده اند. با این حال، نکته مهم این است که شاید کرملین نتواند میراث فکری و کاری پریگوژین به عنوان فردی که توانست بزرگترین بحران امنیتی بیش از 20 سال حضور پوتین در قدرت را به وی تحمیل کرد، به این زودی ها از ذهن مردم روسیه و جهان پاک کند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید