پیام تبریک عید فطر دبیرکل سازمان‌ملل به مسلمانان

    کد خبر :717217

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی فرا رسیدن عید سعید فطر را به مسلمانان سراسر جهان تبریک گفت و برای آنان آرزوی توفیق کرد.

دبیرکل سازمان ملل در نشست مجازی با عنوان «کووید-۱۹: تقویت همزیستی و مسئولیت مشترک» با حضور کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی گفت: از زمانی که کنسولگر عالی امور پناهندگان بوده‌ام، سنت دیدار‌های رمضانی در جوامع مسلمان در سراسر جهان را با سفر به این کشور‌ها زنده نگه ‌داشته‌ام، اما امسال و با وجود ویروس کووید-۱۹ اجرای این سنت سالانه مسئله سختی شده است، ولی غیر ممکن نیست و می‌توان به صورت مجازی آن را انجام داد.

وی در این نشست تعاملی، از کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی خواست از رحمت و عطوفت ماه رمضان الهام بگیرند.

گوترش برگزاری نشست مجازی را فرصتی برای این کشور‌ها به منظور تقویت تعهداتشان توصیف کرد.

با پایان یافتن ماه مهمانی خدا، رمضان المبارک، برخی کشور‌های عربی و اسلامی از جمله عربستان، کویت، قطر، سوریه، مصر، فلسطین، یمن و اردن روز یکشنبه را اول ماه شوال و عید فطر اعلام کردند.

به گزارش تابناک، پیش از این دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای گفته بود جهان بیش از هر زمان دیگری در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا به همکاری و واکنش همگانی بی‌سابقه نیاز دارد.

وی نسبت به نادیده گرفتن توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت ابراز نگرانی کرد و گقت: دنیا در حال پرداخت بهای سنگین اختلافات راهبردی در مواجهه با شیوع ویروس کروناست.

گوترش بار دیگر آتش‌بس جهانی در میان این همه‌گیری را خواستار شد و گفت که سازمان ملل متحد با بیش از ۱۰۰ دولت و گروه مسلح در حال همکاری است تا به یک آتش بس بشردوستانه متعهد شوند و آن را عملی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید