بازتاب ایران

پولیتیکو: کشتی های جنگی ایران تغییر مسیر دادند/ آروتزشوا: رهبر ایران با ساخت موشک های با حداکثر برد مخالف بود/ اسپوتنیک: سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری با رای رهبری آغاز شد/ اوشلیم پُست: رهبر ایران خواستار مشارکت بالا است/ المانیتور: رای ندادن هم به معنی عدم تغییر نیست

    کد خبر :819627

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه پولیتیکو، کانال خبری آروتزشوا، خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه اورشلیم پُست و پایگاه خبری المانیتور با تأکید بر موضوعاتی چون کشتی های جنگی ایران تغییر مسیر دادند، رهبر ایران با ساخت موشک های با حداکثر برد مخالف بود، سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری با رای رهبری آغاز شد، رهبر ایران خواستار مشارکت بالا است، رای ندادن هم به معنی عدم تغییر نیست، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

پولیتیکو: کشتی های جنگی ایران تغییر مسیر دادند

دو کشتی جنگی ایرانی که در اقیانوس اطلس در حال حرکت بودند همچنان به حرکت خود ادامه می دهند و هیچ اعلام رسمی درباره مقصد آن ها نشده است.

نشریه پولیتیکو درباره این کشتی ها نوشت: مقامات آمریکایی می گویند کشتی های ایرانی مسیر خود به سمت ونزوئلا را تغییر داده اند.

ادامه می دهد: ممکن است تلاش های دیپلماتیک تغییری ایجاد کرده باشد، دولت آمریکا از ونزئلا و کوبا خواسته به این کشتی ها اجازه پهلوگیری ندهند.

افزوده است: حضور دو کشتی ایرانی در اقیانوس اطلس و گذشتن آن ها از اقیانوس و دورزدن آفریقا یک نمایش بزرگ از توانمندی دریایی ایران است.

همچنین این رسانه مدعی شده است که این کشتی ها از زمان آغاز حرکت در اقیانوس چندبار مسیر خود را عوض کرده اند.

کشتی های ایرانی

در پایان این نشریه مدعی شده است این کشتی ها به نظر می رسد به سمت مدیترانه در حال حرکت هستند و مقصد نهایی آن ها را سوریه و روسیه تشخیص داده است.

آروتزشوا: رهبر ایران با ساخت موشک های با حداکثر برد مخالف بود

انتشار خبر مخالفت مقام معظم رهبری برای ساخت موشک های با برد بالای 2000 کیلومتر در رسانه های بین المللی  حتی رسانه های اسرائیلی بازتاب گسترده ای داشته است.

کانال خبری آروتزشوا در این باره نوشت: رهبر ایران با ساخت موشک های با برد بالای 2000 کیلو متر خالفت کرده است.

ادامه می دهد: در سال 2019 مقام معظم رهبری به دانشمندان گفت که با وجود مخالفت های سپاه، برد موشک های بالستیک را به 2000 کیلومتر محدود کنند.

موشک

این کانال خبری از ادامه خبر پرهیز کرده و تنها آن را به عنوان یک خبر کوتاه در مطلب خود آورده است.

اسپوتنیک: سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری با رای رهبری آغاز شد

مقام معظم رهبری اولین رای انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری را به صندوق انداختند، برخی رسانه ها این خبر را بازتاب داده اند.

از جمله این رسانه های می توان به خبرگزاری اسپوتنیک اشاره کرد که در این باره نوشت: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با رای رهبری آغاز شد.

ادامه می دهد: حسن روحانی، رئیس جمهور مستقر ایران، در انتخابات 2021 شرکت نمی کند، زیرا دور دوم تصدی او به پایان رسیده است، انتخابات از ساعت 7 صبح تا نیمه شب ادامه دارد.

همچنین افزوده است: انتخابات در ایران امروز جمعه و با شرکت شهروندان بالای 18 سال انجام می شود.

این رسانه به فرمایشات رهبری اشاره کرده به نقل از ایشان آورده است: کاری که امروز ملت انجام دهند آینده را می سازد.

رای گیری

در پایان به معرفی هفت نامزد ریاست جمهوری پرداخته است که اکنون در روز انتخابات 4 نفر آن ها باقی مانده اند، این رسانه اخبار انتخابات ایران را به صورت زنده دنبال می کند.

اوشلیم پُست: رهبر ایران خواستار مشارکت بالا است

آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه های مختلف بازتاب متفاوتی داشته است و هر کدام یک نکته را مورد تاکید قرار داده اند.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: رای گیری برای ریاست جمهوری در ایران آغاز شد، رهبر ایران خواستار مشارکت بالا است.

ادامه  می دهد: ایرانیان امروز جمعه رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کردند و احتمالاً قاضی وفادار به دستگاه مذهبی پیروز خواهد شد.

افزوده است: انتظار می رود بخش قابل توجهی از جامعه ایران به علت مشکلات اقتصادی در رای گیری شرکت نکنند.

همچنین به نقل از رهبری آورده است: هر رای مهم است، بیایید و رای دهید و رئیس جمهور خود را انتخاب کنید، این برای آینده کشور شما هم هست.

انتخابات

در پایان این روزنامه آورده است که 59 میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن هستند. این رسانه در مطلب خود تاکید دارد که آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور برگزیده خواهد شد.

المانیتور: رای ندادن هم به معنی عدم تغییر نیست

نتیجه انتخابات ایران برای کشورهای منطقه مهم است و همچنین در سطح بین المللی نیز دارای اهمیت خاصی است، این که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران به چه میزان می تواند بر پرونده های بین المللی و منطقه ای تاثیرگذار باشد.

پایگاه خبری المانیتور درباره این موضوع نوشت: بی علاقگی و رای ندادن به معنا عدم تغییر نخواهد بود.

ادامه می دهد: حتی اگر ابراهیم رئیسی پیروز شود، احیای توافق هسته ای با غرب می تواند مورد توجه قرار گیرد.

افزود: رهبر ایران تلاش کرد تا رای دهندگان بی نام و نشان را جمع کند و ایشان تلاش کرد مردم را برای مشارکت در انتخابات ترغیب کند.

این رسانه مدعی شده است: نظرسنجی ها نشان می دهد مشاکت در انتخابات جاری در پایین ترین سطح پس از انقلاب اسلامی باشد.

نتایج انتخابات

در پایان این پایگاه خبری معتقد است با استناد بر آخرین نظرسنجی ها ابراهیم رئیسی 64% آرا را کسب خواهد کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید