پوشش روز قدس با 31 دوربین تلویزیونی

    کد خبر :987570
روز قدس

 سید باقر حاجی سیدرضی؛ رئیس مرکز تولید و فنی سیما درباره تدارک تلویزیون برای مراسم روز قدس گفت: امسال برای پوشش مراسم روز قدس، پنج نقطه (استیج) برای تصویربرداری از حماسه حضور مردم در روز قدس از شبکه‌های مختلف سیما درنظر گرفته شده است.

حاجی سیدرضی یادآور شد: از آن جایی که امسال روز قدس فردای شب قدر برگزار خواهد شد برنامه ریزی و هماهنگی‌هایی لازم است چون تمام دوربین‌ها برای مراسم شب قدر و احیا در نقاط مختلف شهر مستقرند.

وی تصریح کرد: مراسم روز قدس از شبکه‌های یک، دو، پنج، افق و جام جم به صورت زنده و مستقیم پخش می‌شود. شبکه جام جم هم این مراسم را از طریق اوویستی (ارتباط اینترنتی) پخش می‌کند.

امسال معاونت سیما با 5 واحد سیار اچ‌دی، چهار واحد خودرو اس‌ان‌جی، یک لینک و 7 دوربین اویوست (تک دوربین) با حضور 65 تن از همکاران فنی مرکز تولید و فنی سیما، مراسم باشکوه روز قدس را پوشش می‌دهند.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما ادامه داد: یکی از نقاط استقرار دوربین شبکه یک سیما، میدان انقلاب است که در آن استیج داریم و احتمالاً سفیر فلسطین در تهران یکی از مهمانان حاضر در این نقطه خواهد بود. همچنین یک خط ارتباط پرنده‌ای که به صورت زنده و مستمر تصاویر حضور مردم را در روز قدس ثبت خواهد کرد و این تصاویر برای همه شبکه‌ها ارسال خواهد شد و قابل استفاده است.

یک گروه فیلمبرداری شبکه یک سیما هم در دانشگاه تهران اقامه نماز جمعه و خطبه‌ها را پوشش خواهد داد.

شبکه پنج هم علاوه بر داشتن یک استیج در تهران، سه نقطه از شهرستان‌های اطراف تهران از جمله شهریار، فیروزکوه و ورامین را پوشش می‌دهد.

یک بالگرد هم تصاویر حضور مردم را در راهپیمایی باشکوه روز قدس از فراز مسیرهای راهپیمایی ثبت و به تصویر درخواهد آورد.

تصاویر ارسالی از مراکز استان‌ها هم در 32 قاب در شبکه‌های سیما جای خواهد گرفت.

در حوزه برون‌مرزی هم از خبرگزاری ایران پرس و شبکه‌های پرس تی وی و العالم 2 عدد اس‌ان‌جی و 2 عدد دوربین اوویستی در مسیر خواهند داشت. خبرگزاری صداوسیما هم دوربین‌های پورتال خبرنگاری خود را در 8 مسیر مستقر می‌کند و مراسم روز قدس را پوشش می‌دهد.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید