پورشه 911 اسپرت کلاسیک معرفی شد/ یک 911 توربو قدرتمندتر

    کد خبر :906870

این شما و این پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک، یک مدل تولیدمحدود که برای گرامیداشت مدل‌های افسانه‌ای پورشه در دهه ۶۰ میلادی تولید شده است. این مدل دنباله‌روی ۹۱۱ تارگا ۴S هریتیج ادیشن است که سال گذشته رونمایی شد و احتمالا ویدئوی آن در کانال مانی خوشبین دیده باشد.

بازتاب-خوشبختانه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک برخلاف نسخه تارگا ۴S هریتیج، یک ۹۱۱ عادی با برچسب‌ها و رنگ‌های زیبا نیست. پورشه این‌بار پا را فراتر از حد معمول گذاشته و موتور، سیستم محرکه، و فضای درونی و بیرونی خودرو را تغییر داده است.

زیر رنگ خاکستری، بدنه یک ۹۱۱ توربو قرار دارد که در آن خبری از ورودی‌های جانبی هوا نیست و پرداخت رنگ منحصر‌ به خود را دارد. طاق چرخ‌های این مدل نیز کمی پهن‌تر از ۹۱۱ توربو شده اما خروجی موتورش با موتور توربو برابر است. ۹۱۱ اسپرت کلاسیک از یک واحد ۳.۷ لیتری تویین توربو ۶ سیلندر تخت استفاده می‌کند که ۵۴۲ اسب بخار انگلیسی قدرت خود را برخلاف مدل‌های توربو و توربو S، تنها به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند و دیگر خبری از سیستم چهارچرخ محرک نیست. پورشه برای جعبه‌دنده این مدل نیز واحد ۸ سرعتی خودکار PDK را فراموش کرده و به سراغ یک گیربکس ۷ سرعتی دستی رفته است. درنتیجه این تغییرات، گشتاور ۹۱۱ اسپرت کلاسیک نسبت‌به توربو ۱۴۸ نیوتن متر کاهش به ۵۹۲ نیوتن متر رسیده است.

(خوشبختانه یا متاسفانه) با وجود اینکه پورشه گشتاور این مدل را کاهش داده اما این کاستی با تزئینات باکیفیت جبران شده است؛ خطوط مسابقه‌ای روی بدنه با دست رنگ شده‌اند. شیوه جایگذاری و هماهنگی آن‌ها با فواصل بدنه، سقف و کاپوت نیز اتفاقی نبوده و طراحان برای پیاده‌سازی دقیق آن زمان صرف کرده‌اند. «Porsche Exclusives» سقف و کاپوت را کاملا از جنس فیبرکربن بازطراحی کرده است. رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی اسپرت کلاسیک در جلو و عقب آشنا به‌نظر می‌رسند اما به همراه اسپیولر سنتی پورشه ۹۱۱ کمی تغییر را تجربه کرده‌اند. باقی اجزا مانند سپرهای جلو و عقب، چراغ‌ها و سیستم اگزوز دوگانه همگی با ۹۱۱ توربو یکسان هستند.

اجزای شاسی مانند میراگرهای تطبیقی (دمپرها) PASM نیز با نمونه‌های موجود در توربو S یکسان هستند؛ درحالی‌که سیستم پایداری شاسی پورشه موسوم‌به «PDCC» و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب به‌طور کامل و مخصوصا برای مدل اسپرت کلاسیک بازتنظیم شده است تا تمرکز این مدل را بر سواری جاده‌ای بیشتر کند. ۹۱۱ اسپرت کلاسیک به‌خاطر سیستم دیفرانسیل عقب خود، ۷۰ کیلوگرم وزن کمتری از ۹۱۱ توربو S دارد تا به عدد ۱۵۷۰ کیلوگرم برسد. حال با این تغییرات، آیا شما حاضرید تا ۹۱۱ توربو S را فراموش کرده و به‌خاطر طرحی خاص، جعبه‌دنده دستی و سیستم دیفرانسیل عقب ۹۱۱ اسپرت کلاسیک را تهیه کنید؟!

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید