پوتین تحریم خرید مواد غذایی از غرب را تمدید کرد

    کد خبر :846987

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در دستوری، تحریم خرید مواد غذایی از کشور‌های غربی (تحریم کنندگان روسیه) را تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی تمدید کرد.

به گزارش ایرنا، دستور کتبی پوتین برای تمدید تحریم کشور‌های تحریم کننده روسیه تا پایان ماه دسامبر سال ۲۰۲۲میلادی (دی ماه۱۴۰۱)، روز دوشنبه در پورتال اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شده است.

بر اساس این دستور، دولت روسیه موظف شده است تدابیر لازم برای اجرای این دستور رییس جمهور‌ی روسیه را بکار گیرد.

پوتین در دستور خود همچنین یادآورشد که دولت روسیه در صورت نیاز پیشنهاد برای تغییر زمان تحریم‌های روسیه در مورد غرب را ارائه کند.

روسیه با توجه به حفظ تحریم‌های کشور‌های غربی علیه روسیه، هر ساله تحریم‌های در مورد این کشور‌ها وضع یا تحریم‌های قبلی را تمدید می‌کند.

پوتین پاییز سال ۲۰۱۴ در پاسخ به تحریم‌های کشور‌های غربی علیه روسیه طی دستوری، واردات محصولات کشاورزی، مواد خام و مواد غذایی از کشور‌های تحریم کننده روسیه را صادر کرده بود.

اقلامی همچون محصولات کشاورزی، انواع گوشت، محصولات دریایی، میوه و صیفی جات و محصولات لبنی در فهرست تحریم‌های روسیه علیه غرب قرار گرفته اند.

این کشور‌ها شامل آمریکا، کانادا، استرالیا، نروژ و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا می‌شود که از سال ۲۰۱۴ و در مساله اوکراین تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرده و صد‌ها شهروند و مقام روس را در فهرست تحریم خود قرار دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید