اپوزسیون هندوراس پیشتازی رئیس جمهور در انتخابات را رد کردند

    کد خبر :166294

شمارش نهایی آراء انتخابات ریاست جمهوری هندوراس نشان داد که رئیس جمهور کنونی این کشور پیشتاز رقابت‌هاست، در حالی که نامزد حزب اپوزسیون این شمارش را یک تقلب توصیف کرده و از نیروهای مسلح و پلیس خواست تا کنترل امور را به دست گیرند و “تضمین کنند که به رای مردم احترام گذاشته می‌شود.”

به گزارش  بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، مقامات انتخاباتی گفتند: هنوز پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری هندوراس را اعلام نکرده‌اند.

پس از آنکه شمارش دستی بیش از هزار صندوق رای مشکل‌دار روز دوشنبه یعنی هشت روز پس از این برگزاری انتخابات به نتیجه رسید، سالوادور نصرالله نامزد حزب اپوزسیون هندوراس در کنفرانس خبری گفت: من درخواست خود برای بازشماری گسترده آراء انتخابات ریاست جمهوری هندوراس را به سازمان کشورهای آمریکایی تقدیم می‌کنم.

نصرالله که در نخستین ساعات پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به دنبال شمارش 58 درصد از آراء پیشتاز رقابت‌ها بود گفت: من رئیس جمهور منتخب هندوراس هستم،‌ رئیس جمهوری که مردم آن را انتخاب کرده‌اند.

اما شمارش آراء سپس جریان بسیار آهسته و کندی به خود گرفت و در نهایت پیشتازی وی از بین رفت و نتایج نهایی نشان داد که خوآن اورلاندو هرناندز، رئیس جمهور کنونی هندوراس پیشتاز است؛ اقدامی که سبب شد اپوزسیون ادعا کند انتخابات توسط هرناندز “سرقت” شده است.

نصرالله گفت: می‌خواهم سازمان کشورهای آمریکایی تمامی اسناد و مدارک انتخاباتی را که هرناندز با هدف ربودن پیروزی من آنها را دستکاری کرده بررسی کند. شمارش دستی آراء انتخابات یک تقلب با آراء نادرست پر شده و برنامه‌ریزی شده بود.

وی همچنین از افسران پلیس ملی خواست تا در خصوص این مساله به وی بپیوندند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید