پنتاگون: استراتژی واشنگتن درباره جنگ یمن هیچ تغییری نکرده است

    کد خبر :524995
واشنگتن

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، استراتژی نظامی آمریکا در جنگ یمن هیچ تغییری نکرده و در این باره عقب‌نشینی صورت نگرفته است.

سخنگوی پنتاگون در امور شورای همکاری خلیج فارس گفت، همانطور که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا توصیه کرده، هرگونه تلاش برای تغییر استراتژی این کشور در یمن در صورتی که به دور از مبارزه با گروه‌های تروریستی و در راس آن داعش و القاعده صورت بگیرد، بی فایده و غیر مفید به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی به صورت میدانی در یمن حضور ندارند، افزود، نیروهای آمریکایی به حمایت لجستیک غیر نظامی خود از ائتلاف عربی به منظور بهبودی اقدامات و تاکتیک‌های آن به ویژه در زمینه اجرای معاهده‌های مربوط به درگیری‌های مسلحانه و ممانعت از کشته شدن غیرنظامیان ادامه خواهد داد.

به گزارش نامه نیوز،این مقام آمریکایی عنوان داشت که طی هشت ماه گذشته پنتاگون عمکرد “بالا و حرفه‌ای” ائتلاف عربی را به ویژه در وقت‌های دشواری که تهدید امنیتی بسیار بالا بوده، زیر نظر داشته است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پایان گفت، رهبران نظامی این کشور هماهنگی با شرکای خود در منطقه خلیج فارس را برای حل بحران انسانی یمن و دستیابی به راه‌حل سیاسی ادامه خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید