پمپئو:کشورهایی را که به اخطارهای ما بی اعتنا هستند،مجازات می کنیم

    کد خبر :615639

وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از وضع تحریمهای جدید علیه برخی افراد و نهادهای چینی که عامدانه به نقل و انتقال نفت ایران مبادرت می کنند، خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از فاکس بیزنس، در تازه ترین تلاش مقامات واشنگتن برای تشدید فشارها بر ایران، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در سخنرانی خود در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که واشنگتن علیه برخی افراد و نهادهای چینی که دانسته و به رغم اخطارهای آمریکا به نقل و انتقال نفت ایران مبادرت می کنند، تحریمهایی وضع خواهد کرد.

پمپئو در این باره گفت: «هرچقدر ایران رفتار پرخاشگرانه بیشتری نشان دهد(!)، فشارهای ما [بر ایران] بیشتر خواهد شد».

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز هفته گذشته در واکنش به حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی دور تازه ای از تحریمها را علیه بانک مرکزی ایران وضع کرد.

با آنکه نیروهای مقاومت یمن از همان ابتدا مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند، آمریکا و متحدان اروپایی آن ایران را مسئول این حملات می دانند؛ اتهامی که از سوی تهران به شدت رد شده است.

پمپئو همچنین ادعا کرد که آمریکا با آگاه سازی سایر کشورها در مورد خطرات مترتب بر انجام فعالیتهای تجاری با نهادهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گامهایی برای خارج کردن سپاه پاسداران از عرصه اقتصادی ایران برخواهد داشت.

وی در اینباره گفت: «اگر آنها [کشورها] بخواهند در مخالفت با اخطارهای ما اصرار ورزند، آنها را مجازات خواهیم کرد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید