در راستای افزایش امنیت گردشگران؛

پلیس اصفهان چند زبانه شد

    کد خبر :451361

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: سامانه ۱۱۰ پلیس اصفهان چند زبانه شده است و از این پس گردشگران خارجی که با این سامانه تماس می‌گیرند نیز امدادخواهی می‌شوند.

مهدی معصوم بیگی صبح امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار فوت تصادفات موتور سیکلت ۵۵ درصد بود که امروز با فرهنگ سازی انجام شده و همراهی راکبان موتورسیکلت ۶ درصد کاهش یافته است. با این حال هنوز با میانگین کشوری فاصله دارد.

وی ادامه داد: طرح جلیقه ایربگ دار در اتاق‌های فکر نیروی انتظامی مطرح شده و کارشناسان درحال طی مراحل نهایی طراحی آن هستند. اگر این جلیقه به تولید انبوه برسد، می‌توان آسیب‌های راکبان موتور سیکلت را به حداقل برساند. این مساله نشان می‌دهد ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد. به نظر می‌رسد این جلیقه به همراه فرهنگ‌سازی می‌تواند آمار جانباختگان موتور سیکلت را کاهش بدهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: پلیس گردشگری برای افزایش امنیت گردشگران داخلی و خارجی تاثیر خوبی داشته و رضایتمندی گردشگران خارجی با وجود تبلیغات منفی بسیاری که وجود دارد، سهم خوبی داشته. یکی از مسئولین نظامی کشورهای خارجی با حضور در اصفهان از امینت ایران

معصوم بیگی گفت: سامانه ۱۱۰ پلیس گردشگران در اصفهان راه اندازی شده است. تا امروز اگر یک گردشگر خارجی با پلیس تماس‌ می‌گرفت مشکل وجود داشت. اما کاربرانی مستقر شده‌اند که زبان‌های متعددی را می‌شناسند و اگر گردشگری خارجی تماس گرفت به این افراد ارجاع می‌شوند. این اتفاق گام رو به جلو است تا شرایط بهتری داشته باشیم.

وی افزود: اقدام دیگری که به صورت کشوری انجام می‌شود و از خرداد ۱۳۹۸ عملیاتی خواهد شد،‌ این است که رمز دوم کارت‌های بانکی برای خرید اینترنتی یکبار مصرف خواهد شد. در حال حاضر کلاه‌برداری‌های اینترنتی مردم را به فیشینگ آورده و اطلاعات آنها را برداشت می‌کنند. با این اتفاق اگر همه اطلاعات کارت‌های عابر بانک لو برود، باز هم سارقان کاری از پیش نمی‌برند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اگر بانکی این اقدام را به درستی انجام ندهد و شهروندان دچار ضرر و زیان شوند، بانک موظف شده است خسارات رخ داده برای مشتری را جبران کند. با این تعهد بانک‌ها کار جهادی خواهند کرد و تا زمان موعود این طرح اقدامات فنی لازم را انجام خواهند داد. این طرح آمار سرقت از طریق خریدهای اینترنتی را به صفر خواهد رساند.

معصوم بیگی افزود: در عملیات زمستانه پلیس راه که از ۲۲ آذر آغاز و تا ۲۲ اسفند ادامه خواهد داشت، همه دستگاه‌های امداد رسان با پلیس همکاری می‌کنند. امید است بتوانیم این طرح را با کمترین آسیب پیش ببریم. اما باز هم محور این موضوع مردم هستند. حدود ۱۶۰ نفر در طرح زمستانه سال گذشته جان خود را در اثر تصادف از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل که به منظور افزایش چابکی پلیس در استان عملیاتی شد، سلسله طرح‌های مرساد را انجام داد که آخرین طرح مرساد ۲۱ بود. این به معنای انجام ۲۱ طرح ویژه در حوزه امنیت و آرامش است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در مرساد ۲۱ که بر قاچاق کالا و مواد مخدر تمرکز داشت،‌هزار و ۱۰۰ کیلو انواع مواد مخدر، علاوه بر سه باند تهیه و توزیع کشف شده است. همچنین ۲۴ دستگاه خودرو توقیف شده است. در قاچاق کالا نیز ۸۸ نفر قاچاقچی دستگیر شده‌اند و ارزش ریالی قاچاق‌های کشفی نزدیک به شش میلیارد تومان بود که ۵۵ خودرو برای این منظور توقیف شد.

معصوم‌بیگی ادامه داد: باند تهیه و توزیع دلارهای تقلبی در استان شناسایی شد. دلارهای کانادا متمایل به سبز و آمریکا متمایل به سیاه است. این گروه کاغذهایی وارد می‌کردند که اسکناس‌های صد دلاری تقلبی چاپ می‌کردند که به موقع شناسایی و دستگیر شدند. مردم باید تنها از صرافی‌های مجاز خریداری کنند.

وی ادامه داد: در حوزه مبارزه با سرقت ۱۱۳ باند سرقت کشف و متلاشی شده است. بیشترین باندها به ترتیب سرقت منزل، اماکن و داخل خودرو بوده‌اند. وقوع سرقت حدود ۷ درصد افزایش داشته است. ارزش ریالی اموال کشف شده ۵۳۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه دو برابر شده است. این نشان از تلاش انتظامی استان است.

به گزارش  ایسنا، فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: در ۹ ماه نخست سال جاری در حوزه قاچاق کالا و ارز ۳ هزار پرونده تشکیل شده و ۶۸۰ وسیله نقلیه تا امروز توقیف شده است. ارزش ریالی ۹۴۸ میلیارد ریال است. باندهای منهدم شده ۲۹ درصد افزایش داشته است. از مردم تقاضا داریم اگر به احتکار مشکوک بودند به پلیس اطلاع دهند.

معصوم بیگی ادامه داد: ۸۴۱ میلیارد ریال کالای احتکار شده در این ۹ ماه کشف شده است. این اقلام شامل لازم یدکی خودرو، لاستیک، دارو، لوازم منزل و غذا بوده است.

وی افزود: در حوزه مربوط به تصادفات، با وجود اینکه در حوزه درون شهری ۵ درصد کاهش جانباختگان تجربه شده است، ۲۶۵ نفر درون شهرهای استان جان خود را از دست داده‌اند و ۳۷۱ نفر هم بیرون از شهرها جان خود را از دست داده‌اند. یعنی ۶۳۶ نفر در ۹ ماه جان خود را در اثر تصادف از دست داده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در میان موتور سواران، ۱۳۴ نفر در ۹ ماه نخست سال جاری جان خود را از دست داده‌اند. جان باختگان عابران پیاده با ۸۴ نفر قربانی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. متاسفانه مردم از پل‌های عابر پیاده استفاده نمی‌کنند.

معصوم بیگی تصریح کرد: تعداد مجروحین در ۹ ماه سال جاری در استان ۸ هزار و ۱۷۹ نفر گزارش شده است. سهم موتور سیکلت‌ها در تصادفات درون شهری ۵۰ درصد است. در جانباختگان ناشی از تصادفات موتور سیکلت استان اول کشور هستیم. سهم عابر پیاده از تصادفات ۳۱ درصد است.

وی ادامه داد: بیشترین تصادف در روزهای پنج‌شنبه رخ می‌دهد. ساعت ۲۰ تا ۲۴ نیز اوج آمار تصادف است. ۴ هزار و ۹۷۹ نفر در تصادفات برون شهری در ۹ ماه مجروح شده‌اند. ۳۷۱ نفر نیز در تصادفات برون شهری جان خود را از دست داده‌اند. ۴۸ درصد تصادفات به علت توجه نکردن به جلو بوده که نشان می‌دهد مردم پشت فرمان بر رانندگی متمرکز نیستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه مواد مخدر ۲۴ تن از انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که طی ۱۸۶۰ طرح پاکسازی انجام گرفته است. دستگیر شدگان ۱۲ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه تجربه کرده‌اند. هزار و ۵۰۰ کارگاه آموزشی برای کاهش آسیب‌های مواد مخدر در استان برگزار شده است که بر دانش‌اموزان و والدین تمرکز داشته. استان اصفهان رتبه ۲۴ در آلودگی به مواد مخدر را دارد که آمار بسیار خوبی است.

معصوم بیگی افزود: در سال جاری ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تماس با فوریت‌های پلیسی گرفته شده است و امدادخواهی صورت گرفته. با توجه به استانداردی که تعریف شده در درون شهرها باید زیر ۱۵ دقیقه ماموران پلیس به محل برسند. متاسفانه در ۱۰ درصد از موارد پلیس بیش از ۱۵ دقیقه طول کشیده تا به محل برسد.

وی با اشاره به اعتراضات انجام شده در ماه‌های اخیر گفت: پلیس بلندگوی مردم است و در همه اعتراضات پشت مردمی است که در حق آنها اجحاف شده است. نیروی انتظامی وظیفه خود می‌داند از حقوق مردم دفاع کند. گاهی در اعتراضات، امنیت عمومی دچار اشکال می‌شود. تا زمانی که ضد انقلاب سوار موضوع نشده باشد پلیس در کنار مردم است. معتقد هستیم حرف درست را باید درست زد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید