پلوسی: فردا روز جدیدی در آمریکا خواهد بود

    کد خبر :411574

نانسی پلوسی نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر اقلیت این حزب در این مجلس پیروزی حزب دمکرات را تبریک گفت و اعلام کرد که ‘فردا روز جدیدی در آمریکا خواهد بود’.

تارنمای روزنامه واشنگتن پست با اعلام این خبر افزود: پلوسی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان به اختلافات بین دو حزب اشاره کرد و گفت که مردم آمریکا آرامش می خواهند.
پلوسی گفت: انتخابات میان دوره ای برای این بود که کنترل قدرت در دولت ترامپ را متوازن کند و همچنین باعث دفاع از قانون بیمه درمانی و دیگر برنامه ها شود.
ترامپ در طول مدت ریاست جمهوری خود سعی داشت این قانون را لغو کند. قانون بیمه درمانی را باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا امضا و پلوسی هم در تصویب آن به اوباما کمک کرده بود.
پلوسی با درخواست حزب دمکرات برای انتخاب شدن به عنوان رئیس مجلس نمایندگان روبرو شده است. تعدادی از نامزدها که به افزایش آرا حزب در روزسه شنبه کمک کرده بودند،خواستار عدم حمایت از ریاست پلوسی بر مجلس نمایندگان شدند.
این نماینده ایالت کالیفرنیا ازسال 2007 تا 2011 عهده دار ریاست مجلس نمایندگان آمریکا بوده و اولین زنی است که به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شد.
به گزارش ایرنا ،انتخابات کنگره آمریکا از دیروز در ایالت های این کشور آغاز شد و از مجموع 435کرسی مجلس نمایندگان براساس آرای شمرده شده، تاکنون نتایج 396 کرسی مشخص شده است که 207 کرسی متعلق به دمکرات ها و 189 کرسی نیز به نمایندگان جمهوریخواه تعلق دارد.
این به آن معنی است که دمکرات ها تاکنون 47.6 درصد آراء را بدست آورده اند وفعلا صاحب اکثرت هستند وجمهوریخواهان 43.4 درصد آرای مجلس نمایندگان را کسب کرده اند.
گمانه زنی ها بر این است که پلوسی به زودی به عنوان رئیس این مجلس سوگند یاد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید