پلاتینی، پاری‌سن‌ژرمن را به کوکاکولا تشبیه کرد

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ۱۸:۱۸
    کد خبر :640004

رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا، باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را با کمپانی چندملیتی کوکاکولا مقایسه کرد.

 

میشل پلاتینی در گفت‌وگو با شبکه خبری «فرانس اینو» فرانسه درباره شرایط حاکم بر فوتبال جهان و تأثیر سرمایه‌گذاری برخی باشگاه‌های بزرگ بر آن اظهار داشت: در فوتبال امروز شما می‌توانید با خرید بهترین بازیکنان، به قهرمانی برسید و همه چیز مبتنی بر ثروت است، اما متأسفانه پول فلسفه فوتبال را می‌کشد. وقتی شما رئیس یوفا هستید، می‌خواهید که تمام تیم‌ها در تورنمنت‌های تحت‌نظرتان شرکت کنند و تمام تیم‌ها شانس قهرمانی در این تورنمنت‌ها را دارند، اما در حال حاضر کسب عنوان قهرمانی با شرایط موجود کمی پیچیده است.

 

رئیس پیشین یوفا در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به سرمایه‌گذاری گسترده باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که از سال 2011 با مالک قطری‌‌اش تبدیل به یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های جهان شده است، اظهار داشت: رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن قطری است، مدیر ورزشی این باشگاه برزیلی است، سرمربی این تیم آلمانی است، چند فرانسوی هم در این تیم هستند، اما چرا این تیم را پاری‌سن‌ژرمن صدا می‌زنند؟ 40 هزار نفر و تعداد زیادی هوادار عاشق این باشگاه هستند، اما می‌توانستند این باشگاه را کوکاکولا یا هر چیز دیگری صدا بزنند!

 

به گزارش تسنیم، پلاتینی که به مدت هشت سال ریاست اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را برعهده داشت، در سال 2011 به دلیل پرداخت مبلغی که از آن به‌عنوان رشوه یاد شد، از ریاست یوفا تعلیق و در ادامه در سال 2015 از تمامی فعالیت‌های فوتبالی محروم شد. محرومیت او حالا به اتمام رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید