پسوورد منیجر گوگل کروم بروزرسانی شد

    کد خبر :1000881

شرکت گوگل به تازگی آپدیتی برای مرورگر کروم درنظر گرفت که موجب بروزرسانی بخش پسوورد منیجر این مرورگر می‌شود. قسمتی که موجب ذخیره‎ کردن پسووردهایی می‌شود که از آنها در سایت‌ها استفاده می‌کنید.

بازتاب-گوگل Password Manager که در کروم بر روی دسکتاپ، اندروید و iOS تعبیه شده، با مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی و راحتی جدید، تغییرات کوچکی را دریافت کرد. یکی از آنها حتی به گونه‌ای طراحی شده که در وهله اول به شما امکان می‌دهد یک فایل csv. را از یک سرویس رقیب آپلود کنید.

سیستم ذخیره سازی همچنین اکنون یک فضای اختصاصی در کروم دارد که می‌توانید از طریق «Password Manager» در منوی Chrome یا «Manage passwords» وقتی از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید اعتبار جدیدی را ذخیره کنید، به آن دسترسی داشته باشید. از طریق یک گزینه میانبر دسکتاپ جدید نیز قابل دسترسی است. هنگامی که در صفحه لندینگ قرار گرفتید، می‌توانید روی وب سایت‌های خاصی کلیک کنید تا اطلاعات ذخیره شده را مشاهده کنید یا تنظیمات خود را مجدداً پیکربندی نمایید.

اگر از کاربران iOS هستید که به گوگل Password Manager دسترسی دارید، اکنون یک پاپ آپ بزرگ‌تر برای تکمیل خودکار رمزهای عبور خواهید داشت و می‌توانید حساب‌های خود را برای یک وب سایت خاص در یک مکان مشاهده کنید.

پسوورد منیجر

آخرین به‌روزرسانی بزرگ Password Manager اضافه کردن یادداشت‌هایی به جزئیات ورود به سیستم ذخیره‌شده شما است. اگر یک پین یا سؤال امنیتی اضافی وجود دارد که باید پاسخ آن را به خاطر بسپارید، اکنون آن اطلاعات می‌توانند با رمز عبور آن حساب به درستی اجرا شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که رمز عبور را انتخاب کنید، روی “یادداشت” و سپس “ویرایش” کلیک کنید. هنگامی که اطلاعات را اضافه کردید، تنها ذخیره را فشار دهید و به طور ایمن ذخیره می‌شود. در هنگام ورود، روی نماد کلید کلیک کنید تا به آنچه نوشته‌اید دسترسی پیدا کنید.

از جنبه امنیتی، گوگل گزینه‎‌های احراز هویت بیومتریک بیشتری را روی دسکتاپ شما اضافه می‌کند. این معیار به شما امکان می‌دهد تا قبل از تکمیل خودکار رمز عبور، به یک اثر انگشت یا تشخیص چهره نیاز داشته باشید. اگر رایانه مشترکی دارید و می‌خواهید حساب‌های خود را خصوصی نگه دارید، مطمئناً گزینه خوبی است. در iOS قابلیتPassword Manager گذرواژه‌های استفاده‌شده مجدد و ضعیف را در برگه «Password Checkup» پرچم‌گذاری می‌کند، جایی که هشدارهای گذرواژه در معرض خطر وجود دارد. پرچم‌های اضافی در ماه‌های آینده منتشر خواهند شد، در حالی که احراز هویت بیومتریک برای دسکتاپ باید «به‌زودی» در دسترس باشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید