معاون حقوقی قوه قضاییه:

پزشکی قانونی مجهز باشد قوه قضاییه در قوه قضاییهموفقتر است

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۴۱
    کد خبر :280781

معاون حقوقی قوه قضاییه توانمند شدن و تجهیز پزشکی قانونی به دانش وامکانات روز را عامل موثری در موفقیت قوه قضاییه در اجرای عدالت دانست.

به گزارش ایسنا ذبیح الله خداییان در مراسم رونمایی از دستاوردهای پژوهشی و محصولات دانش بنیان مرکز تحقیقات پزشکی قانونی که پیش از ظهر امروزدر هتل فردوسی تهران برگزار شد گفت: بدون شک پزشکی قانونی بازوی توانمندی برای دستگاه قضایی است ودر اغلب پرونده ها به ویژه پرونده‌های جرائم علیه اشخاص این نظرات پزشکی قانونی است که نقش تعیین کننده و مهم در صدور رای و احقاق حق دارد.

معاون حقوقی قوه قضاییه افزود:‌ بنابر این هرچه علم ودانش و تخصص کارشناسان پزشکی قانونی بیشتر باشد قطعا قوه قضاییه در صدور رای و اجرای عدالت موفقتر عمل خواهد کرد بنابر این در این حوزه به تجهیزات ودانش روز نیاز داریم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از تولید داخلی ازسوی رهبر انقلاب گفت: همه باید در راستای تحقق این شعار فعالیت کنند و یکی از مصادیق تحقق این شعار در حوزه دانشگاه است. متاسفانه بسیاری از دانشگاه‌های ما دانشجو تربیت می کنند اما با توجه به این که علومشان تنها نظری بوده و به شیوه کاربردی آموزش ندیده‌اند نمی توانند به فضای کاربردی همچون بیمارستان‌ها، دادسراها کارخانجات و … همکاری موثری کنند. بنابر این باید دانشگاه‌های ما به سمت کاربردی شدن حرکت کنند تا دانشجویان ما با آمادگی لازم وارد بازار کار شوند.

وی اضافه کرد: این امر سبب می‌شود تا در بسیاری از علوم و تولید تجهیزات دستمان به سوی بیرون از مرزها نرود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید