پرونده‌های سیاه سرخابی در فیفا

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ ۱۰:۰۴
    کد خبر :705956

باشگاه پرسپولیس به تازگی درباره پرونده ماریو بودیمیر، بازیکن سابق کروات این تیم از سوی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا محکوم به پرداخت ۴۷۵هزار یورو شده است. از این رو پس از صدور این رای پرسپولیسی‌ها از فیفا خواهان ارائه مشروح رای شدند. حالا از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد مشروح رای صادره به باشگاه ارسال شده و از حالا پرسپولیسی‌ها ۲۱ روز فرصت دارند تا نسبت به رای صادره به دادگاه عالی ورزش، کاس اعتراض کند.

البته کاملا مشخص است که اعتراض به دادگاه کاس فقط در راستای اتلاف وقت و خریدن زمان برای تهیه ۴۷۵ هزار یورو خواهد بود و خود پرسپولیسی‌ها هم به خوبی می‌دانند که شانسی برای برگرداندن این رای نخواهند داشت. جالب است بدانید در ۶ ماه اخیر فوتبال ایران در پرونده‌های خارجی که در فیفا داشته برنده نبوده و تمام آرا به سود شاکیان خارجی صادر شده است. در واقع ماریو بودیمیر نهمین خارجی بود که در ۶ ماه اخیر توانسته علیه فوتبال ایران حکم بگیرد!

۱۱ پرونده سرخ در فیفا

یکی از بزرگترین محکومیت‌های فوتبال ایران مربوط به پرونده برانکو و پرسپولیس است. در این پرونده پرسپولیس به پرداخت یک میلیون و ۵۵هزار یورو به اضافه ۵ درصد سود و ۲۰هزار فرانک بابت هزینه دادرسی محکوم شد. علاوه بر این باشگاه پرسپولیس باید ۸۶هزار یورو غرامت به پانادیچ پرداخت کند.

محکومیت ۲۳ هزار دلاری به گابریل، حکم ۱۰ هزار دلاری چوگ علیه سرخ‌ها، محکومیت ۲۰۵ هزار یورویی در خصوص پرونده زلاتکو از دیگر حکم‌هایی بودند که علیه پرسپولیس صادر شدند. در مجموع پرسپولیس در حال حاضر در فیفا ۱۱ پرونده و شاکی دارد که تا‌کنون با احتساب بودیمیر حکم ۶ پرونده از این ۱۱ پرونده صادر شده و باشگاه پرسپولیس در انتظار صدور رای پرونده‌های مارکو، کالدرون و دستیارانش و پرونده نیلسون است؛ پرونده‌هایی که از همین حالا می‌توان محکومیت پرسپولیس در آن‌ها را پیش‌بینی کرد.

پرونده آبی‌ها در فیفا

استقلال هم شرایط بهتری نسبت به رقیب سنتی خود ندارد. یکی از پرونده‌های استقلال مربوط به شکایت بویان است. مدیران وقت استقلال می‌توانستند با مبلغ ۳۰هزار دلار با بویان توافق کرده و قراردادش را فسخ کنند، اما مطابق معمول این اتفاق نیفتاد و اکنون بازیکن مقدونیه‌ای خواهان ۳۰۰هزار دلار از قرارداد فصلی شده که برای استقلال بازی نکرده است. باشگاه استقلال نیز پاسخ شکایت فیفا را داده و پرونده را به دادگاه ورزشی کاس برده است.

سرور جپاروف ازبکستانی هم دیگر شاکی خارجی آبی‌هاست. حدود ۲ فصل از جدایی جپاروف می‌گذرد و هنوز مطالباتش از سوی استقلال پرداخت نشده است. این بازیکن نیز به فدراسیون جهانی فوتبال شکایت کرده و فیفا در نامه‌ای به باشگاه استقلال اعلام کرده که باید ۹۰هزار دلار به جپاروف پرداخت شود.

منشا هم به تازگی به جمع شاکیان خارجی استقلال اضافه شده و این بازیکن نیز چیزی حدود ۴۲هزار دلار از استقلال طلب دارد و به فیفا شکایت کرده است. فیفا نیز از باشگاه استقلال خواسته مطالبات این بازیکن را پرداخت کند.

همانطور که انتظار می‌رفت و گفته شده بود، جریمه ۵۵۰هزار دلاری در پی شکایت وینفرد شفر از استقلال هم توسط فیفا صادر شد. تا به امروز فیفا ۴ رای قطعی علیه استقلال و به سود بویان، جپاروف، منشا و شفر داده، ولی پیش‌بینی می‌شود این احکام سنگین همچنان ادامه داشته باشد و شکایت نفراتی مثل آندره‌آ استراماچونی، ساشا شفر، باشگاه پاختاکور (برای رضایت‌نامه ایسما) و… از راه برسد و باشگاه ایرانی را با مشکلات و چالش‌های بیشتری مواجه کند.

منبع: خراسان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید