پرواز بمب افکنهای راهبردی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره

    کد خبر :166729

خبرگزاری رسمی کره جنوبی از پرواز بمب افکن های راهبردی بی یک بی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره خبر داده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع نظامی ناشناس اعلام کرده است که بمب افکن های راهبردی بی یک بی آمریکا امروز چهارشنبه بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درخواهند آمد. این بخشی از مانور هوایی تمام عیار آمریکا و کره جنوبی است که از روز دوشنبه آغاز شده است.

رزمایش نظامی سالیانه 5 روزه آمریکا و کره جنوبی با مشارکت حدود 230 فروند هواپیما از جمله جنگنده های اف 22 آغاز شده است. جنگنده های اف 35 نیز در این مانور شرکت می کنند. حدود 12 هزار نیروی نظامی آمریکایی شامل نیروهای تفنگدار و نظامیان نیروی دریایی به همراه سربازان ارتش کره جنوبی در این مانور شرکت دارند.

پرواز بمب افکن های آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره در شرایطی است که تنش ها در منطقه به شدت افزایش یافته و جفری فلتمن مسئول امور سیاسی سازمان ملل نیز در سفری نادر به کره شمالی رفته است.

کره شمالی هشدار داده است که این مانور، شبه جزیره کره را در آستانه جنگ هسته‌ای قرار داده است. برخی تحلیلگران سیاسی امیدوارند که سفر فلتمن به کره شمالی موجب کاهش تنش ها بر سر برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی ورود فلتمن به این کشور را تایید کرده ولی به جزییات بیشتری اشاره نکرده است. فلتمن مقام سابق وزارت خارجه آمریکا است و بلندپایه ترین مقام سازمان ملل به شمار می رود که از سال 2012 میلادی به کره شمالی سفر کرده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که فلتمن حامل هیچ گونه پیامی از واشنگتن در جریان این سفر نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید